Czeladź. Koniec żartów! Dworzec oficjalnie otwarty. Mieszkańcy przetestowali też nowe ścieżki rowerowe

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Oficjalne otwarcie dworca w Czeladzi, który powstał na węźle przesiadkowym w rejonie ulic Szpitalnej i KombatantówZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Oficjalne otwarcie dworca w Czeladzi, który powstał na węźle przesiadkowym w rejonie ulic Szpitalnej i KombatantówZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE UM Czeladź
W Czeladzi podczas weekendu oficjalnie zaprezentowany został pierwszy, a wszyscy mają nadzieję, że nie ostatni w mieście dworzec. To dworzec autobusowo-tramwajowy, który powstał w ramach zakończonej ostatnio największej inwestycji drogowej w dziejach tego miasta. Dzięki niej powstały tutaj m.in. trzy węzły przesiadkowe. Na największym z nich, w rejonie ul. Szpitalnej i Kombatantów, pojawił się właśnie pierwszy w historii miasta dworzec.

W uroczystym otwarciu nowego dworca i testowaniu tras rowerowych wzięło udział wielu zaproszonych gości i prawie 400 rowerzystów.

- I co najważniejsze wszyscy twierdzili, że zarówno dworzec, jak i nowe ścieżki są OK. To dla każdego włodarza miasta radość, kiedy mieszkańcy są zadowoleni. Ale najbardziej dzisiaj zadowolona była trójka czeladzian a właściwie dwie czeladzianki i jeden czeladzianin, którzy punktualnie o godzinie 12, o dziwo jak na dzisiejszy dzień, w promieniach słonecznych, wylosowali trzy dobrej klasy rowery. Miło było też usłyszeć pochwały pod adresem naszej inwestycji, z ust wielu przybyłych na otwarcie gości - podkreślał Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.

Podczas inauguracji dworca w Czeladzi pojawili się m.in. poseł Barbara Dolniak, starosta powiatu będzińskiego Sebastian Szaleniec, przewodniczący Rady Powiatu Jan Powałka oraz wiceprzewodniczący Górnośląsko Zagłębiowskiej Metropolii Jacek Brzezinka. Przybyli także współtwórcy sukcesu, czyli czeladzcy radni.

Niektórzy na rowerach, jak wiceprzewodniczący Rady Miasta Marcin Gadecki, a także Jolanta Ptaś, Janina Wcisło, Andrzej Mentel, Patryk Trybulec i Dariusz Pietrzykowski.

Nie przeocz

- A dla mnie uroczyste otwarcia zawsze są doskonałą okazją do podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji w tym przypadku tej największej w historii Czeladzi inwestycji drogowej. Podziękowałem projektantom z firmy projektowej Szafron-Szyndzielorz, wykonawcom z firmy Eurovia, naszym służbom z MZGK, nadzorującym realizację tej inwestycji oraz urzędnikom naszego Wydziału Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych, którzy pozyskali na tę inwestycję, ogromne fundusze zewnętrzne, zarówno unijne jak i z GZM. A nad całością oprócz mojej skromnej osoby czuwała moja zastępczyni do spraw komunalnych Elżbieta Dmitruk. Podziękowania należą się także firmom i instytucjom z którymi współpracowaliśmy, realizując inwestycję, szczególnie Tramwajom Śląskim, Tauronowi i Czeladzkim Wodociągom, Powiatowemu Zarządowi Dróg i policji. Wszystkim jeszcze raz dziękuję. Dziękuję także mieszkańcom, którzy mimo niepewnej pogody wsiedli dziś na rower, by przetestować nasze ścieżki rowerowe - przekazał Zbigniew Szaleniec.

Wielu mieszkańców skorzystało także podczas otwarcia dworca z możliwości wypełnienia pod okiem komisarzy spisowych ankiet spisu powszechnego. Sporym zainteresowaniem cieszyło się także stoisko, przy którym można się było dowiedzieć jak pozyskać pieniądze z programu "Czyste Powietrze" na termomodernizację budynków i wymianę systemu ogrzewania na ekologiczne. Pomoc spisową jak i w uzyskaniu dotacji na termomodernizację można otrzymać również każdego dnia w godzinach pracy Urzędu Miasta w Czeladzi.

Zobacz koniecznie

Pierwsze autobusy mają się pojawić na czeladzkim dworcu we wtorek 1 czerwca. Na pętli zatrzymują się także tramwaje linii 22, która kursuje przez Będzin do Dąbrowy Górniczej.

Nowy dworzec oraz sieć prawie 16 kilometrów dróg rowerowych to część wspomnianego ogromnego projektu komunikacyjnego, który kosztował ostatecznie 44 mln 348 tys. 869,60 zł, z tego 30 mln zł pochodziło z dotacji unijnej a prawie 2,6 mln zł z dotacji GZM. Jeżeli do tego dodać około 4 mln zł, które wydały inne instytucje (Tramwaje Śląskie, Orange, Tauron czy Czeladzkie Wodociągi), realizujące swoje inwestycje powiązane z czeladzką, łączny koszt budowy węzłów przesiadkowych i ścieżek rowerowych wyniósł około 48 mln zł.

Musisz to wiedzieć

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie