Dąbrowa Górnicza: koniec remontu DK 94. Po 16 miesiącach droga do Krakowa jak nowa

Piotr Sobierajski
Wczoraj na DK 94 trwały ostatnie prace drogowe
Wczoraj na DK 94 trwały ostatnie prace drogowe Anna Dziedzic
Jutro w południe pojedziemy nowym, 11-kilometrowym odcinkiem DK 94 w Dąbrowie Górniczej. To alternatywa dla płatnej A4 do Krakowa.

Na ten moment wszyscy zmotoryzowani mieszkańcy Śląska i Zagłębia czekali długich 16 miesięcy. Koniec z zamkniętymi zjazdami na drogę krajową nr 94 z Krakowa w kierunku Katowic, koniec z objazdami i korkami. Jutro o godz. 11.00 oficjalnie otwarta zostanie dąbrowską część krajówki po generalnym remoncie. Uroczystość zaplanowana została na nowo wybudowanym wiadukcie nad ul. Puszkina i Białostockiego.

Trzeba było burzyć

Miejsce to nie zostało wybrane przypadkowo, bo to najdłuższy z trzech remontowanych i odbudowywanych wiaduktów na DK 94. Liczy 217 metrów i został odbudowany w niecałe pół roku.

- Pierwotnie miał przejść tylko modernizację, ale w rzeczywistości jego stan okazał się o wiele gorszy niż przypuszczaliśmy i dlatego wybudowany został od nowa - mówi Dariusz Tokarczyk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Banimex, która realizowała całe przedsięwzięcie wspólnie z Drog-Budem. Zostały tu również zmienione i wyprofilowane łuki przy wjeździe od strony Sławkowa, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa kierowców w tym miejscu.

Beton ma być na lata

Po modernizacji dąbrowski odcinek DK 94 stanie się jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Wynika to z zastosowania rzadko używanej w Polsce technologii. Na wszystkich skrzyżowaniach ułożona została bowiem dodatkowa, betonowa nawierzchnia, a w tych miejscach wylanych zostało aż 62 tys. m sześc. tego materiału. Jezdnie, utwardzone dwiema warstwami kamienia, siatką zbrojeniową, pokryła też kilkudziesięciocentymetrowa warstwa betonu. Dzięki temu nie będą powstawać niebezpieczne koleiny. Nad trasą zawisło 8 specjalnych tablic elektronicznych, które będą wyświetlać informacje pogodowe, ostrzegać o oblodzeniach i innych zagrożeniach na jezdni. Są dwie wagi, które mają wyłapywać przeciążone samochody, oraz system sygnalizacji świetlnej, dostosowujący zmianę świateł do natężenia ruchu. Wartość inwestycji to ponad 244 mln zł. Miasto pozyskało na nią prawie 205,7 mln zł dofinansowania unijnego. Z budżetu miasta pochodzi 38,66 mln zł. - Drogowcy w najbliższym czasie wykonywać będą nadal drobne prace, jak np. montaż znaków. Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, zwracać uwagę na oznakowanie i mogącą zmieniać się czasowo organizację ruchu - mówi Lucyna Stępniewska z Urzędu Miejskiego.

To nie koniec nowości

6 listopada w Dąbrowie Górniczej otwarty zostanie też 9-kilometrowy odcinek nowej drogi, prowadzący do 259 hektarów terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa. Będzie to jednocześnie obwodnica 10-tysięcznej dzielnicy Ząbkowice.


*Prawybory z DZ: Kto prezydentem? Kto burmistrzem? ZOBACZ i ZAGŁOSUJ
*Wybuch w kamienicy w Katowicach: Dlaczego doszło do wybuchu?
*Śmieszne, dziwne, nietypowe plakaty wyborcze, czyli dużo śmiechu [ZDJĘCIA]
*Najlepsza jednostka OSP w woj. śląskim ZAGŁOSUJ W PLEBISCYCIE FINAŁOWYM

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brzydak

Pan Sobierajski nie napisał,że fatalny stan wiaduktu wynikał z "olania" go przez urzędasów przez chyba kilkanaście lat.Po prostu sypał się a oni nic,czekali aż trzeba go będzie od nowa zrobić.No to zrobili i mamy
artykuł jak z trybuny ludu.

K
Kierowiec

Panie Sobierajski zawód dziennikarza zobowiązuje do pisania prawdy a nie powielania informacji przekazanych od kogoś. Pisząc coś, trzeba dokonać weryfikacji a nie powtarzać jak papuga. Ostatnie zdanie jest nieprawdziwe. Życzę panu, aby się pan osobiście przejechał ww. drogą i sprawdził, co pan zaoszczędzi jadąc z Tucznawy do Częstochowy przez Strzemieszyce, lub Dąbrowy Górniczej- Centrum do Tucznawy, bo to tak jakby proponował pan dojazd do Warszawy przez Wrocław (oczywiście z Zagłębia). Obwodnica Ząbkowic jest w projektach ale od Chruszczobrodu przez tzw. Górę Ujejską do DK1, a to jest droga technologiczna do Specjalnej Strefy Ekonomicznej, obojętnie jak ją się nazwie. Nazywanie ją obwodnicą Ząbkowic jest błędem. Ruch z Tucznawy w kierunku Krakowa nie dotyczy ruchu tranzytowego od strony Jędrzejowa, Zawiercia, gdyż do Krakowa z tamtych okolic prowadzą inne lepsze drogi. Ząbkowice potrzebują obwodnicy tranzytowej, o czym pan wielokrotnie rzetelnie pisał, nie rozumiem skąd teraz tego pan nie zauważa?

Dodaj ogłoszenie