Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza. Widać nowy tunel. Drugi taki w mieście. W dzielnicy Gołonóg jest też nowy peron, a do tego kilka rond

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak wygląda budowa nowego tunelu oraz peronów i nowego układu komunikacyjnego w Gołonogu - dzielnicy Dąbrowy GórniczejZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda budowa nowego tunelu oraz peronów i nowego układu komunikacyjnego w Gołonogu - dzielnicy Dąbrowy GórniczejZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak/UM DG
W Dąbrowie Górniczej – Gołonogu powstaje pierwszy część centrum przesiadkowego. W ostatnich tygodniach ekipy budowlane skupiły się na nowym peronie oraz wiadukcie kolejowym, czyli tunelu pod torami, którym wkrótce kierowcy będą jechać w stronę dzielnicy Łęknice, Piekła, Antoniowa oraz terenów rekreacyjnych nad jeziorem Pogoria III.

Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej – Gołonogu osiągnęła pięć tygodni temu ponad 50 procent zaawansowania prac. Po kolejnych pięciu tygodniach robót oznacza to coraz bliższe otwarcie drugiego w mieście tunelu pod torami kolejowymi, którym bez konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami kierowcy sprawnie i bezpiecznie przejadą na drugą stronę miasta. Udało się już wydrążyć i przygotować do dalszych prac wnętrze tunelu, gdzie potem trzeba będzie m.in. zamontować oświetlenie, zabezpieczyć całość przed zalewaniem, a na koniec wylać asfalt. Pierwszy taki tunel został otwarty w połowie października w śródmieściu miasta, dzięki czemu teraz bez problemu można dotrzeć do Parku Zielona, nad Pogorię III, do Parku Zielona, dzielnic Trzydziesty, Dziewiąty.

Po zakończeniu całej inwestycji w dzielnicy Gołonóg pasażerowie będą mogli także korzystać z przebudowanych i zmodernizowanych dworcowych peronów. Widać, że do przodu posunęły się prace przy budowie zejść z peronów do przejścia podziemnego. Trwają też prace wykończeniowe na peronie nr 2.

Przedsięwzięcie w rejonie przejazdu drogowego koło dworca PKP rozpoczęło się na początku września 2021 roku. Cała inwestycja obejmuje nie tylko prace na peronach przy dworcu, ale także m.in. budowę tunelu pod torami kolejowymi, dzięki któremu kierowcy łatwiej pokonają torowisko kolejowe, dzielące miasto na pół. Z bezpiecznej przeprawy skorzystają także rowerzyści oraz piesi.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Termin zakończenia prac zaplanowany został na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe z nowymi parkingami. Miasto cały czas zabiega, by PKP zdecydowało się także na przebudowę dworca w Gołonogu, który od kilku lat stoi zamknięty.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera