Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Deszcze przeszkodziły drogowcom w naprawie pofałdowanej autostrady A1 przed Piekarami Śląskimi

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Pogoda pokrzyżowała plany drogowcom naprawiającym pofałdowaną autostradę A1 przed Piekarami Śląskimi. Od pogody zależy, czy remont zakończy się jeszcze w tym tygodniu. Na razie, wszystko wskazuje na to, że tak się właśnie stanie.

Remont na A1 miał się skończyć w ubiegłym tygodniu

Na autostradzie A1 niedaleko Piekar Śląskich, od strony Pyrzowic drogowcy od około dwóch tygodni naprawiają pofałdowaną jezdnię autostrady. Słynna już od lat „pralka” w tym miejscu pojawiła się kilka lat temu, niedługo po oddaniu autostrady do użytku. Od 20 września tego roku trwa naprawa nawierzchni. Stało się to możliwe, bo jak w ubiegłym roku stwierdzili eksperci, aktywność chemiczna materiału użytego do podbudowy drogi już się zakończyła. Prace odbywają się na czterech kilkusetmetrowych odcinkach A1. Miały się zakończyć już w ubiegłym tygodniu. Niestety, plany drogowców pokrzyżowała pogoda. Padające praktycznie całe dnie deszcze uniemożliwiły remont.

Odcinek autostrady A1, będący obwodnicą Częstochowy, jest wciąż w budowie. Brakuje tu MOP-ów, części jezdni i wiaduktu. Tak A1 na tym odcinku wyglądała we wrześniu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Częstochowa: kto wybuduje wiadukt i MOP-y na A1? Autostradow...

Kiedy koniec prac na A1?

- Jeśli pogoda pozwoli, prace remontowe na całym zaplanowanym do remontu odcinku powinny się do końca tygodnia zakończyć – powiedział nam Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Remont ma zlikwidować uciążliwe muldy na tym odcinku nawierzchni A1. Nie znikną jednak od razu wszystkie wypukłości. GDDKiA podzieliła ten remont na etapy. Kolejne prace, według przedstawicieli GDDKiA będą się odbywały po zaakceptowaniu przyszłorocznego planu budżetowego GDDKiA.

Nie przeocz

Aktywny chemicznie materiał pofałdował asfalt

Przypomnijmy. Przyczynę pofałdowania drogi zdiagnozowano kilka lat temu.

- Przyczyną odkształceń była reakcja chemiczna użytych materiałów, które spełniały wymagania projektowe i kontraktowe, a po wbudowaniu w nawierzchnię zaczęły przejawiać cechy wysadzinowe – mówili inżynierowie z GDDKiA.

Mówiąc wprost, okazało się, że zastosowane w konstrukcji autostrady materiały spełniały wymagania projektowe i kontraktowe, na podstawie których budowano autostradę. Fakt ten potwierdzają dokumenty przedstawione przez wykonawcę. Jednak po oddaniu do użytkowania tego odcinka, materiał zastosowany w podbudowie autostrady zaczął pęcznieć i niszczyć nawierzchnię, co jest przyczyną obecnego stanu jezdni. Żużle zastosowane w podbudowie w kontakcie z wilgocią zaczęły pęcznieć. Stąd kolejne wybrzuszenia, które pojawiały się nawet po sfrezowaniu nawierzchni i jej remoncie.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera