Gliwicki terminal został wyposażony w nowoczesny reach stacker Kalmar DRG450, który jest jednym z dwóch, jakie wspierać będą m.in. obsługę pociągów operatorskich PKP Cargo Connect.
Sieć pociągów Connect Operator jest stale rozszerzana, a terminal w Gliwicach już teraz jest jednym z ważniejszych punktów na ich trasach. Dlatego ważne jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają usprawnienie obsługi kontenerów, czemu służy nowy reach stacker (to wóz kontenerowy czołowy, wykorzystywany do manipulacji kontenerami w terminalu).
– Niewątpliwą zaletą Kalmara jest możliwość składowania kontenerów w pięciu warstwach i do trzech rzędów – mówi Witold Strobel, członek zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo Connect. – Kolejna maszyna z łapami do chwytu dolnego, tzw. piggy backiem zostanie uruchomiona w terminalu w przyszłym miesiącu. Wpisujemy się w ten sposób w politykę przerzucania większych wolumenów ładownych z dróg na tory – dodaje Witold Strobel.
Nie przeocz
Nowoczesny sprzęt znacznie podniesie wydajność pracy terminala w Gliwicach, co jest istotne w kontekście ciągle rosnącego rynku intermodalnego.
– Dzięki zakupowi nowego urządzenia jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę przeładowywanych kontenerów i tym samym sprawniej realizować zamówienia naszych kontrahentów. Jest to szczególnie ważne w czasie, kiedy rynek przewozów intermodalnych wykazuje tendencję rosnącą. Tylko w 2020 roku, pomimo trwającej epidemii koronawirusa, ruch w terminalu w Gliwicach wzrósł do 40 629 TEU (gate in) z 36 432 TEU w 2019 roku – argumentuje Witold Strobel.
Zobacz koniecznie
Po zmodernizowaniu bazy maszynowej gliwicki terminal będzie posiadał zdolność przeładunkową 130 tys. TEU. Działania PKP CARGO Connect mają związek z planowanymi projektami i przygotowaniem rozwiązań pod nowych klientów, którzy zgłaszają się ze swoimi potrzebami logistycznymi do operatora terminala.
Spółka realizuje stąd stałe przewozy kontenerów do włoskiej Piacenzy, posiada bezpośrednie połączenie z Małaszewiczami, zwanymi bramą do UE na Nowym Jedwabnym Szlaku. Już wkrótce terminal w Gliwicach zyska też nowe połączenia w ramach projektu Connect Operator z polskimi portami oraz z Turcją. Warto dodać, że spółka obsługuje również połączenia w eksporcie europejskich towarów do Azji, między innymi do Chongqing w Chinach.
– Rozwijanie działalności PKP Cargo Connect to jeden z istotnych elementów strategii całej Grupy PKP CARGO. Przewozy intermodalne i inne usługi logistyczne to fundament naszego rozwoju. Na rynku nie ma już bowiem przyszłości dla tradycyjnych przewoźników kolejowych skupionych na transporcie ładunków masowych, gdyż przyszłością kolei jest segment intermodalny – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo SA. – Dlatego bardzo pozytywnie trzeba ocenić to, że nasza spółka zależna inwestuje w rozwój swojego terminala w Gliwicach. Będzie mogła dzięki temu poprawić jakość obsługi obecnych klientów i podnieść jednocześnie swoją pozycję konkurencyjną na rynku – wskazuje prezes Warsewicz.
Musisz to wiedzieć
Bądź na bieżąco i obserwuj
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?