System lokalizacji można przetestować w jednym z największych sklepów sieci Castorama w Komornikach pod Poznaniem. Interact Retail pomaga nie tylko klientom sklepu oszczędzić czas na poszukiwaniu produktów, ale także jego pracownikom. Wspiera ich w zarządzaniu sprzedażą i obsługą klienta. System skierowany jest do sieci handlowych, średnich i dużych sklepów.
Światło niczym GPS
Interact Retail to system zintegrowany z oprawami LED, który wspiera zarządzanie oświetleniem. Nawigacja wewnętrzna to rozwiązanie do lokalizacji wewnątrz obiektów handlowych. System działa podobnie do nawigacji GPS, która nie jest możliwa w zamkniętych przestrzeniach z uwagi na liczne zakłócenia. W związku z tym, by użytkownikom smartfonów przyzwyczajonych do wysokiej precyzji nawigacji jaką dają aplikacje takie jak Google Maps, zagwarantować podobne doświadczenie, należy dane lokalizacyjne dostarczyć w inny sposób. Z pomocą przychodzi Interact Retail.
– System lokalizacji wewnętrznej Interact Retail oparty jest na technologii komunikacji z użyciem światła Visible Light Communication (VLC). Poprzez oprawy LED do kamer smartfonów klientów wysyłany jest unikatowy kod identyfikacyjny, który pozwala określić lokalizację urządzenia oraz wyznaczyć drogę do poszukiwanego produktu. Wystarczy jedynie pobrać dedykowaną na smartfony aplikację sklepu Castorama – wyjaśnia Agata Iwańska, Business Development Manager CEE w Signify.
Precyzyjny system
Jak podkreśla producent, oświetlenie – w połączeniu z wewnętrzną nawigacją i analizą danych – tworzy jeden z najbardziej precyzyjnych systemów lokalizacji wewnątrz obiektów. Klienci, korzystając z aplikacji, mogą odnaleźć położenie produktów w sklepie z dokładnością do 30 cm. Dodatkowo otrzymują również informacje o promocjach na wybrany asortyment znajdujący się w bliskiej odległości. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas odwiedzających wielkopowierzchniowe sklepy, a także odnaleźć potrzebny produkt bez pomocy obsługi.
Dodajmy, że Interact Retail nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu oprócz oświetlenia. Sklepy, korzystając z systemu, mają dostęp do informacji o ścieżce zakupowej klienta i dzięki temu mogą sprawdzać, w jaki sposób na ruch klientów wpływają zmiany w aranżacji sklepu, asortymencie, oświetleniu, rozmieszczeniu personelu czy kampaniach marketingowych.
Nowa jakość zakupów
W listopadzie ubiegłego roku Castorama rozpoczęła komercyjny program pilotażowy systemu nawigacji Interact Retail Indoor Positioning. Obiekt w Komornikach (pod Poznaniem) to wielkopowierzchniowy sklep, który zajmuje aż 12 tys. mkw. i oferuje ponad 43 tys. produktów. Jego wielkość to prawie równowartość dwóch boisk do piłki nożnej. Dedykowana aplikacja Castoramy powstała we współpracy z firmą Looksoft. Zamiast do obiektów, jak w Google Maps, wyznacza trasę do poszukiwanych produktów. Z wewnętrznej nawigacji Interact Retail od Signify skorzystano już ponad 10 tys. razy.
– Cieszę się, że Castorama, jako lider rynku DIY w Polsce, wprowadza tak innowacyjne rozwiązania jako pierwsza i poszerza zastosowanie światła. Sklep w Poznań-Komorniki to wielkopowierzchniowy obiekt, gdzie dostępnych jest 43 tys. produktów, a zastosowanie wewnętrznej nawigacji dla 35 tys. produktów zwiększa komfort klientów oraz pracowników – mówi Tomasz Stefanowski, Web Development Manager w Castoramie.
Nie przegap
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?