Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Huawei sprzedaje część swojego biznesu. Marka Honor stanie się częścią Shenzhen Zhixin New Information Technology

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Honor
Jak informuje Reuters, Huawei Technologies Co Ltd sprzedaje markę Honor, znaną z produkcji budżetowych smartfonów skierowanych do młodych osób. Markę przejmuje konsorcjum składające się z ponad 30 agentów i dealerów. W transakcji uczestniczy w sumie 40 firm.

Transakcja nie jest zaskoczeniem – mówiło się o niej już od dłuższego czasu. Przypomnijmy, że Honor – submarka Huawei – działa od 2013 roku. Firma produkuje smartfony, laptopy, urządzenia ubieralne i akcesoria skierowane przede wszystkim do młodych klientów. W związku z amerykańskimi sankcjami Huawei znalazło się w trudnej sytuacji i sprzedaż marki Honor okazała się dla producenta z Shenzhen koniecznością. „Jest to najlepsze rozwiązanie chroniące interesy konsumentów, sprzedawców, dostawców, partnerów i pracowników firmy Honor. Zmiana właściciela nie wpłynie na kierunek rozwoju firmy Honor” – można przeczytać w oświadczeniu, które cytuje serwis Huawei Central.

Wcześniej mówiło się o tym, że transakcja ma objąć nie tylko samą markę, ale także aktywa, możliwości badawczo-rozwojowe, a nawet zarządzanie łańcuchem dostaw. Co istotne, po sprzedaży pracę ma utrzymać większość zespołu zarządzającego Honora, a także ponad 7000 pracowników. Jak informuje serwis Huawei Central, Geroge Zhao, prezes Honora, będzie teraz pełnił funkcję dyrektora generalnego (CEO).

Wiadomo już, że marką Honor zarządzać będzie Shenzhen Zhixin New Information Technology. Grupa, która kupiła Honora składa się z podmiotów, które są wspierane przez władze – takich jak Shenzhen Smart City Development Group czy China Telecom. Co ciekawe, Reuters nie wspomina, by wśród nabywców była firma Digital China, główny dystrybutor urządzeń Honor i zarazem wieloletni partner Huawei, której nazwa pojawiała się dotychczas wśród „pewniaków” do przejęcia marki. Huawei nie będzie posiadało udziałów w nowej spółce. Kwoty transakcji nie upubliczniono, choć wcześniej mówiło się o kwocie nawet 100 miliardów juanów, czyli 15,2 mld dolarów. Zakup marki, dodajmy, odbywa się gotówkowo. (źródło: Reuters)

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera