Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

IKEA otwiera 4 maja wszystkie swoje sklepy w Polsce. Plus dodatkowe Punkty Odbioru Zamówień. Sprawdź zasady działalności i godziny otwarcia

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
IKEA otworzy 4 maja wszystkie 11 sklepów w Polsce.
IKEA otworzy 4 maja wszystkie 11 sklepów w Polsce.
Szwedzka sieć IKEA po 7 tygodniach od zamknięcia wszystkich swoich 11 sklepów w Polsce otworzy je ponownie w poniedziałek 4 maja. Do tego rozwija sieć Punktów Odbioru Zamówień w tych miejscowościach, w których nie ma sklepów IKEA. Wkrótce będzie ich o dwa więcej.

W poniedziałek 4 maja, po siedmiu tygodniach czasowego zamknięcia, wszystkie sklepy stacjonarne IKEA znów przyjmą klientów. Sklepy będą otwarte w dotychczasowych godzinach. Podczas zakupów będą obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa, zgodne z aktualnymi wymogami prawnymi oraz panującymi w IKEA globalnymi standardami. W sklepach niezmiennie będzie można odbierać zamówienia dokonane w sklepie internetowym IKEA.pl.

Począwszy od dnia 4 maja otwartych zostanie ponownie 11 sklepów IKEA w Polsce

Choć wielu klientów skorzystało w ostatnich tygodniach z możliwości zakupu online poprzez stronę internetową IKEA.pl, to jednak wiemy, że większość z nich z wielką niecierpliwością czekała na wiadomość o ponownym otwarciu sklepów IKEA. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów zawsze jest dla nas najważniejsze. Dlatego też wszystkie nasze sklepy są bardzo dobrze przygotowane pod względem bezpieczeństwa na przyjęcie klientów - mówi Carolina Garcia Gomez, prezeska IKEA Retail Polska i dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju.

- Ponowne uruchomienie sprzedaży stacjonarnej w sklepach IKEA jest również elementem naszej troski o ciągłość biznesu i tym samym utrzymanie stabilizacji życiowej naszych pracowników - dodaje Carolina Garcia Gomez.

Sklepy IKEA otwarte od 4 maja:
Uwaga, zasowo pozostają w nich zamknięte punkty gastronomiczne (Restauracje, Kawiarnie, Bistro, Grill) oraz pokój zabaw Småland

  • IKEA Bydgoszcz PN-SB 10:00 - 21:00 ND 10:00 - 20:00
  • IKEA Gdańsk PN-SB 10:00 - 22:00 ND 10:00 - 22:00
  • IKEA Katowice PN-SB 9:00 - 22:00 ND 9:00 - 21:00
  • IKEA Kraków PN-SB 10:00 - 20:00 ND 10:00 - 20:00
  • IKEA Lublin PN-SB 10:00 - 21:00 ND 10:00 - 20:00
  • IKEA Łódź PN-SB 10:00 - 21:00 ND 10:00 - 20:00
  • IKEA Poznań PN-SB 9:00 - 21:00 ND 9:00 - 21:00
  • IKEA Warszawa Janki PN-SB 9:00 - 22:00 ND 9:00 - 21:00
  • IKEA Warszawa Targówek PN-SB 9:00 - 22:00 ND 9:00 - 21:00
  • IKEA w Blue City Warszawa PN-SB 10:00 - 22:00 ND 10:00 - 20:00
  • IKEA Wrocław PN-SB 9:00 - 22:00 ND 9:00 - 21:00

Środki bezpieczeństwa podjęte przez IKEA obejmują:

  • ograniczenie liczby klientów, którzy mogą jednocześnie przebywać w sklepie do maksymalnie 1 osoby na 15m2,
  • utrzymywanie standardu dystansu społecznego - zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów pomiędzy osobami w sklepie,
  • zapewnienie wszystkim pracownikom maseczek ochronnych i dodatkowo w zależności od stanowiska pracy - przyłbic lub odgrodzeń oraz rękawiczek,
  • udostępnienie w wielu miejscach w sklepie płynów dezynfekujących dla pracowników i klientów wraz z informacjami o zasadach właściwego użycia,
  • prowadzenie w ciągu dnia kilkukrotnej dezynfekcji powierzchni wspólnych lub narażonych na częsty dotyk, m.in. poręcze, toalety, blaty, przyciski, terminale płatnicze oraz ekrany kiosków Szybka Faktura czy Punktów Szybkich Zamówień,
  • stałą dezynfekcję wózków używanych w sklepie przez klientów i pracowników,
  • czasowe wyłączenie możliwości korzystania z Restauracji, Bistro oraz pokoju zabaw Småland.

Na każdej toalecie będzie informacja, ile maksymalnie osób może się znajdować w środku

Ponadto, zgodnie z rządowymi zaleceniami IKEA zachęca klientów do zakrywania twarzy i nosa, używania podczas zakupów własnych rękawiczek, korzystania z udostępnianych przez IKEA płynów dezynfekujących oraz wybierania płatności bezgotówkowej. Bazując na rekomendacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego, przed wejściem do każdej toalety zostanie umieszczona informacja, ile maksymalnie osób może znajdować się w środku. Udostępniona zostanie również instrukcja, jak prawidłowo zakładać i zdejmować rękawiczki ochronne.

Polska się śmieje

IKEA prosi również swoich klientów, aby chwilowo wstrzymali się ze zwracaniem produktów. Zapewnia, że jeśli mija im termin na zwrot, zostanie on automatycznie przedłużony do 30 sierpnia 2020 r. Klienci, którzy w ramach promocyjnych zakupów otrzymali elektroniczne kody rabatowe, mogą je zrealizować w sklepach stacjonarnych do 31 sierpnia 2020 r. na dotychczasowych zasadach.

Widzimy, że nasz biznes stopniowo wraca do normy

Jose Villamil, Dyrektor ds. Komercyjnych dodaje: Otwierając ponownie swoje sklepy, chcemy zrobić to przede wszystkim w sposób odpowiedzialny, aby klienci i nasi pracownicy czuli się bezpiecznie podczas zakupów i pracy. To właśnie bezpieczeństwo jest naszym priorytetem. W celu ochrony odwiedzających i zatrudnionych pracowników podjęliśmy wiele różnych działań. W miarę rozwoju sytuacji będziemy nadal śledzić i wdrażać zalecenia oraz wytyczne władz lokalnych. Proces ponownego otwarcia na innych rynkach IKEA pozwala nam na optymizm, ponieważ spotkał się z bardzo przychylnym odbiorem i widzimy, że nasz biznes stopniowo wraca do normy. Planujemy dalsze inwestycje w dotychczasowe miejsca spotkań z klientami w Polsce, jednocześnie koncentrując się na rozwoju naszej internetowej sieci biznesowej i dostaw do domu. Naszym celem jest zapewnienie większej przystępności cenowej, dostępności oraz zrównoważonego rozwoju.

IKEA dobrowolnie zamknęła dla klientów wszystkie 11 sklepów w Polsce 14 marca 2020 r. Obowiązujące przepisy dotyczące drugiego etapu łagodzenia obostrzeń w funkcjonowaniu gospodarki otworzyły drogę do wznowienia sprzedaży stacjonarnej.
8 nowych Punktów Odbioru Zamówień IKEA w Polsce

Obejrzyj dokładnie

Zobacz koniecznie

Poszerzając zasięg usługi Zamów & Odbierz, IKEA ułatwia klientom osobisty odbiór zamówień internetowych. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomionych zostało sześć nowych Punktów Odbioru Zamówień IKEA:

  1. Gliwice - CH Europa Centralna ul. Pszczyńska 315,
  2. Radom - Galeria Feniks, Aleja Józefa Grzecznarowskiego 29/31,
  3. Zielona Góra - SG GO Grzegorz Simon (podwykonawca UPS) ul. Rzeźniczaka 15,
  4. Olsztyn - aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 75a,
  5. Częstochowa - Bór 67/69,
  6. Gorzów Wielkopolski - Kostrzyńska 89E

W tej chwili więc działa ich już 13. Już wkrótce otwarcie kolejnych:

  • Toruń - Forteczna 13
  • Wieliczka - Jasna 6

Dodatkowo, IKEA zapewnia bezkontaktowy odbiór osobisty wszystkich zamówień internetowych w domach klientów, jak również umożliwia dostęp internetowy lub telefoniczny do większości usług. Klienci, którzy potrzebują dobrze zaprojektowanych mebli oraz pomysłów na urządzenie własnego biznesu mogą korzystać z usług IKEA dla Firm. W tym przypadku oferta obejmuje wybór, finansowanie oraz realizację zamówienia.

- W trakcie zamknięcia sklepów stacjonarnych skupiliśmy całą uwagę na wspieraniu naszych pracowników i społeczności, w których działamy wyjaśnia Jose Villamil. - Staraliśmy się zachować ciągłość działania na tyle, na ile mogliśmy poprzez rozwinięcie naszej działalność online, aby w tym okresie nadal wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Mamy jasno sprecyzowany cel, jakim jest zapewnienie wielu ludziom lepszego codziennego życia dzięki ulepszonym produktom. Ta wizja i nasze wartości nigdy wcześniej nie były tak ważne jak teraz, gdy wiele osób pozostaje w swoich domach. Praca, nauka, bycie razem, zabawa z dziećmi, gotowanie i jedzenie, spanie... wszystkie kluczowe czynności życiowe odbywają się teraz tam, gdzie mieszkamy i wszyscy zdajemy sobie sprawę, że lepsze życie zaczyna się właśnie w naszym domu! – dodaje Jose Villamil.

- Dla IKEA ważne jest, aby dzięki wprowadzeniu nowych procedur i stworzeniu bezpiecznego środowiska pracy oraz miejsca zakupów zachować ciągłość biznesową, w jak największym stopniu - uzupełnia Carolina Garcia Gomez. - Aby dbać
o naszych pracowników musimy również dbać o naszą firmę. Takie postępowanie pomaga nam chronić źródła dochodów i stawia nas na lepszej pozycji, aby wyjść z tej sytuacji możliwie z jak najmniejszą szkodą. Jesteśmy wdzięczni za optymizm, elastyczność i jedność naszych pracowników w tych wyjątkowych czasach - dodaje Carolina Garcia Gomez.
o naszych pracowników musimy również dbać o naszą firmę. Takie postępowanie pomaga nam chronić źródła dochodów i stawia nas na lepszej pozycji, aby wyjść z tej sytuacji możliwie z jak najmniejszą szkodą. Jesteśmy wdzięczni za optymizm, elastyczność i jedność naszych pracowników w tych wyjątkowych czasach - uzupełnia Carolina Garcia Gomez.

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera