MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jeep Avenger 1.2 Turbo 100 KM. Pierwsza jazda B-SUV’em z Polski. Wrażenia, ceny, wyposażenie, dane techniczne

Kamil Rogala
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka.
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka.

Spis treści

Jeep Avenger. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala

O stylistyce pisaliśmy przy okazji pierwszych jazd wersją elektryczną i pewnie napiszemy szerzej po pełnym teście, ale przy okazji warto przypomnieć, że samochód ma długość 4084 mm, szerokość 1776 mm i wysokość 1528 mm, a rozstaw osi wynosi 2562 mm. Krótkie zwisy, odpowiedni prześwit (200 mm) oraz poszerzenia nadkoli dodają mu muskularnego, dynamicznego i nieco surowego charakteru, charakterystycznego dla marki Jeep. A co znajdziemy we wnętrzu?

Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala

Wnętrze Avengera zostało świetnie zaprojektowane, łącząc najlepsze cechy projektów Compassa i Wranglera. W mojej wersji deska rozdzielcza była nieco smutna i szara, ale może być wyposażona w żółty panel, który nadaje wnętrzu lekki, nieco młodzieżowy styl. Minimalistyczny panel z przyciskami do sterowania głównymi funkcjami oraz duże ekrany - centralny i wirtualne zegary - są bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze. W wersji podstawowej wirtualne zegary wyświetlane są na 7-calowym ekranie, ale w pozostałych wersjach ekran ma ponad 10 cali. Wnętrze Avengera oferuje również liczne schowki. W wersji elektrycznej mamy spory schowek w części środkowej, ale w wersji benzynowej większość tego miejsca zajmuje skrzynia biegów. Mimo to schowek na smartfona (z ładowarką indukcyjną) jest dość głęboki i pojemny. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a na kanapie nie brakuje miejsca, szczególnie jeśli chodzi o wysokość. Jeśli chodzi o przestrzeń na nogi, ze względu na gabaryty samochodu jest ona nieco ograniczona. Co do jakości wykończenia, nie zawodzi ona oczekiwań. Choć twardy plastik jest obecny niemal wszędzie, w tym segmencie można to wybaczyć.

Jeep Avenger. Dane techniczne i wrażenia z jazdy

Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala

Jeździliśmy już wersją elektryczna i muszę przyznać, że paradoksalnie idealnie pasuje ona do tego auta – jest dynamiczna, świetnie współgra z dość sztywnym zawieszeniem i przyjemnym układem kierowniczym. Czy tak samo jest z wersją benzynową? Przyznam, że jest naprawdę dobrze. Fakt, silnik ma „zaledwie” 100 KM i 205 Nm momentu obrotowego, co jest wyraźnie mniejszą wartością w porównaniu do wersji elektrycznej – odpowiednio 156 KM i 260 Nm – ale zwróćmy uwagę na masę obu pojazdów.
Wersja spalinowa waży zaledwie 1187 kilogramów, podczas gdy wersja elektryczna, przede wszystkim za sprawą sporej baterii, ma masę aż o około 400 kilogramów wyższą. Wersja benzynowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy (BEV w 9 sekund), ale prędkość maksymalna to 184 km/h (BEV – 150 km/h). Muszę przyznać, że dynamika tej benzyny jest w zupełności wystarczająca, przekładnia manualna działa bardzo lekko i trochę beznamiętnie, ale znów – w takim aucie nie jest to wielką ujmą. Bardzo szkoda, że nie ma szans na wersję z przekładnią automatyczną, bo wtedy byłby to niemal idealny wybór, ale cóż – wersja elektryczna musi mieć kilka asów w rękawie. Nie oceniam spalania, bowiem na krótkiej trasie testowej w bardzo różnych warunkach nie udało się zrobić konkretnych pomiarów, ale myślę, że zejście w okolice 7 l/100 km w warunkach miejskich nie powinno być problemem. Wszystko okaże się podczas normalnych testów.

Kiedy Jeep Avenger. Ceny i wyposażenie?

Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala

Jak kształtuje się cennik Avengera? Zacznijmy od wersji spalinowej, bowiem zapewne ta będzie cieszyła się największą popularnością. Otóż model z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 KM z manualną przekładnią 6-biegową (automat nie będzie dostępny) startuje od poziomu 99 900 złotych za bazową odmianę „Avenger”. Za wersję Longitude trzeba zapłacić 109 000 złotych, za Altitude 118 300, a za topową Summit – 132 300 złotych. W przypadku wersji elektrycznej, ceny kształtują się od poziomu 185 700 złotych za wersją bazową, przez 190 700 za Longitude, 200 500 za Altitude do kwoty 210 400 złotych za topową Summit. W topowej wersji Summit otrzymamy m.in.:

  • projektorowe reflektory LED z przodu;
  • tylne światła LED;
  • przyciemniane szyby boczne i na klapie;
  • elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne;
  • elektrycznie otwieraną klapę bagażnika;
  • podgrzewane fotele przednie;
  • ogrzewanie przedniej szyby w miejscu wycieraczek;
  • oświetlenie ambientowe i dodatkowe oświetlenie wnętrza;
  • system bezkluczykowy;
  • ładowarka do smartfona itp.

Nie da się ukryć, wersja elektryczna w topowej odmianie jest droga, a konkurencja spora, ale czas pokaże, czy ciekawy charakter Jeepa działa przyciągająco na klientelę. Myślę jednak, że różnica blisko 80 000 złotych pomiędzy wersją elektryczną a spalinową podziała dość mocno na wyobraźnię.

Podsumowanie

Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym
Czy Jeep Avenger to materiał na sprzedażowy hit w naszym kraju? Na papierze (i nie tylko) wygląda to nieźle, bowiem mamy do czynienia z autem produkowanym w Polsce, na naszym rynku będzie dostępna rozsądna wersja 1.2 Turbo 100 KM z manualną przekładnią, auto prezentuje się świetnie, dobrze jeździ i idealnie sprawdza się w mieście. Sprzedaż już ruszyła a my mieliśmy dłuższą chwilę, aby zapoznać się z odmianą, która będzie alternatywą dla elektryka. Kamil Rogala

Moje pierwsze wrażenia z prezentacji nowego Jeepa Avengera były bardzo bardzo pozytywne. Z niecierpliwością czekałem na pierwsze jazdy wersją benzynową i przyznam, że nie zawiodłem się. Pomijam cennik, bo teraz trudno określić, czy jest drogo, czy jeszcze nie, czy producent przesadził, a może po prostu wyprzedza rynek. Jedno jest pewne - cieszy mnie fakt, że produkcja tego samochodu odbywa się w Polsce i że w ofercie jest odmiana benzynowa dla tych, którzy nie chcą elektryka. Jeśli chodzi o Avengera, prowadzi się dobrze, jest przemyślany, ma przyjemny charakter i świetną stylistykę. Obawiam się trochę, że cena dla niektórych będzie zbyt wysoka (konkurencja jest dość szeroka), ale mimo to mam nadzieję, że na ulicach zobaczymy sporo tych sympatycznych aut.

Porównanie Jeepa Avengera do wybranych konkurentów:

 

Jeep Avenger 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM (MT6)

Toyota Yaris Cross 1.5 125 KM (MT6)

Cena (zł, brutto)

od 99 900

od 95 900 

od 92 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover/5

crossover/5

Długość/szerokość (mm)

4084/1776

4205/1800

4180/1765

Wysokość (mm)

1528

1565

1560

Rozstaw osi (mm)

2562

2600

2560

Pojemność bagażnika (l)

380/b.d.

374/1156

397/1097

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1187

1237

1110

Pojemność zbiornika paliwa (l)

44

50

36

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-stopniowa

manualna, 6-stopniowa

manualna, 6-stopniowa

Osiągi


 


Moc (KM)

100

120

125

Moment obrotowy (Nm)

205

172

153

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,6

11,5

10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

185

181

180

Zużycie paliwa (l/100km)

5,5 (WLTP)

5,7 (WLTP)

5,9 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

124 (WLTP)

128 (WLTP)

133 (WLTP)

od 7 lat
Wideo

echodnia Gala Mistrzów Motoryzacji 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jeep Avenger 1.2 Turbo 100 KM. Pierwsza jazda B-SUV’em z Polski. Wrażenia, ceny, wyposażenie, dane techniczne - Motofakty

Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni