Kanałem Gliwickim będzie transportowany węgiel. Potrzebuje go Dolny Śląsk

KL
Kanałem Gliwickim będzie transportowany węgiel
Kanałem Gliwickim będzie transportowany węgiel Dziennik Zachodni
Już w tym tygodniu na Kanał Gliwicki zostaną wypuszczone barki z węglem, które popłyną do elektrociepłowni we Wrocławiu. To pierwszy krok mający na celu przywrócenie do życia gliwickiego portu.

Podjęto pierwsze decyzje mające przywrócić do życia Port w Gliwicach. Już w tym tygodniu sześć barek z węglem o ładunku dwóch tysięcy ton popłynie Kanałem Gliwickim i Odrą do elektrociepłowni we Wrocławiu. Na rewitalizację portu rząd zamierza wydać 50 milionów złotych.

Każda z barek będzie załadowana ładunkiem o wadze 330 ton, choć maksymalna ładowność każdej wynosi 500 ton. Ograniczenie załadunku wynika z limitów zanurzenia barek. Odra ze względu na zamulenie jest zbyt płytka na cięższy transport. Już niebawem ma się to jednak zmienić. Rząd przygotował inwestycje na rzecz odmulenia Odry i remontów śluz, które powiększą ładowność portów i poprawią żeglowność na rzece.

Część działań już zostało podjętych - niektóre fragmenty kanału gliwickiego już są pogłębiane, wyremontowano śluzy Łabędy i Dzierżno, jednak to dopiero początek prac. Ostatecznym celem jest połączenie portu gliwickiego z portami w Szczecinie i Świnoujściu. Na rewitalizację kanału gliwickiego przeznaczono 50 milionów złotych. Udrożnienie całej drogi wodnej na Odrze może pochłonąć nawet 30 miliardów złotych. Polska ma na to czas do 2030 roku, bo właśnie wtedy, zgodnie z unijnym prawem, transport rzeczny ma stanowić jedną trzecią całego transportu.

źródło: TVP Katowice

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

ZOBACZCIE FILM: Mija 20 lat od powodzi tysiąclecia:

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alois
Niemce dali ojro na remonty to tera poloki chwolom sie "sukcesem"Szlojzy były gotowe na 1000 tonowe barki jak to projektowali za niemca ino że zamylono Oder i kanar i mocie psinco
K
Krzysztof
trzeba było zmiany władzy aby ZROZUMIEĆ ŻE TRANSPORT RZECZNY to NAJTAŃSZY TRANSPORT !!!
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie