Katowice: budowa centrum przesiadkowego Brynów weszła w nowy etap. Będą utrudnienia w ruchu WIZUALIZACJE

LOTAZaktualizowano 
Centrum przesiadkowe w Brynowie Mat. Prasowe
Centrum przesiadkowe w Brynowie będzie jednym z największych i najdroższych węzłów przesiadkowych w Katowicach. Realizacja inwestycji ruszyła na początku mijającego roku, ale dopiero latem roboty nabrały tempa. Teraz budowa wchodzi w nowy etap, w którym konieczne będzie zamknięcie pętli tramwajowej w rejonie ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki. Tramwaje kursujące do tej pory do pętli w Brynowie, będą kończyły kursy po drugiej stronie wiaduktu kolejowego.

Centrum przesiadkowe w Brynowie powstaje na pętli tramwajowej u zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki. Inwestycję o wartości 62,7 mln zł realizuje konsorcjum firm Warbud i Stor. Prace przygotowawcze ruszyły już na początku roku, natomiast w sierpniu rozpoczęła się zasadnicza budowa, a wraz z nią zmieniła się organizacja ruchu przy pętli.

Teraz realizacja wchodzi w kolejny etap i znów spowoduje zmiany w ruchu, tyle że tym razem w ruchu tramwajowym.

- Od 14 stycznia będzie wyłączona z użytku pętla tramwajowa w Brynowie. Przystanek końcowy tramwajów obsługujących dotychczas pętlę zostanie przeniesiony na drugą stronę wiaduktu kolejowego. Do nowego przystanku będzie zapewnione dojście od strony przebudowywanej pętli. Przystanki autobusowe położone w sąsiedztwie - przy ulicach Rzepakowej i Jankego nie zmienią lokalizacji. Ruch pieszy wzdłuż ulicy Rzepakowej i Jankego także zostanie utrzymany – zapowiadają przedstawiciele katowickiego magistratu.

Dodajmy, że centrum przesiadkowe w Brynowie teoretycznie ma być gotowe pod koniec 2019 roku. W ramach inwestycji powstanie budynek obsługi podróżnych z zapleczem oraz parkingi typu Park&Ride dla około 500 samochodów, do tego zadaszony parking dla rowerów, miejsca postojowe dla autobusów, postój taksówek i tzw. punkty Kiss&Ride. Przy węźle powstaną również nowe perony autobusowo – tramwajowe.

Centrum przesiadkowe w Brynowie ma odciążyć tę dzielnicę, ale i centrum Katowic, z ruchu samochodowego. - Chcemy, żeby kierowcy, którzy dojeżdżają samochodami do pracy w śródmieściu – zostawiali je w centrum przesiadkowym i kontynuowali podróż autobusem lub tramwajem – wyjaśniał, gdy inwestycja startowała, Marcin Krupa, prezydent Katowic.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dlaczego miasta zabraniają pokazów fajerwerków w Sylwestra?

Sylwester: noc zabawy i tragedii

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3