- To jest tragedia. Tu się tyle czasu traci codziennie - narzeka pan Tomasz, który dojeżdża z Raciborza do Kornic, do tamtejszej fabryki okien. Mówiąc o tragedii ma na myśli korek jaki tworzy się na remontowanej ulicy Głubczyckiej, mniej więcej na wysokości cmentarza. Jeśli trafimy na godzinę szczytu i powrotów z pracy, to zobaczymy nawet korek długi aż do skrzyżowania z ulicą Starowiejską.
Na remontowanej Głubczyckiej wprowadzono ruch wahadłowy, kierowcy muszą czekać na zielone światło. Samochody raz „puszczane” są od strony Raciborza, a raz od strony Pietrowic Wielkich. We wrześniu będą dni, w których remontowany odcinek zostanie zamknięty całkowicie...
- Utrudnienia w ruchu polegają na wprowadzeniu ruchu wahadłowego, którym steruje sygnalizacja świetlna. W razie potrzeby może być wprowadzone sterowanie ręczne. Rozważano wszystkie możliwe objazdy. Zapadła decyzja o wprowadzeniu ruchu wahadłowego i krótkiego zamykania poszczególnych odcinków. Niektóre odcinki będą zamykane całkowicie. Będziemy informować o dokładnych terminach - informuje Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Remont Głubczyckiej ma się zakończyć do 30 października, co oznacza, że zbiegnie się w czasie z remontem innej drogi wyjazdowej z miasta, z remontem Ocickiej...
Powiat raciborski (samorząd współpracuje z gminą Racibórz przy realizacji remontu) zdobył na remont Ocickiej spore dofinansowanie z tzw. schetynówek, ale z pracami trzeba ruszyć jeszcze w 2016 roku.
Na ostatniej sesji prezydent Mirosław Lenk zaprezentował dokument na temat najważniejszych rozwiązań komunikacyjnych dla miasta. Treść jest tylko opisem stanu obecnego. - Tak, to prawda, jest to forma raportu - powiedział naszej dziennikarce Mirosław Lenk. „Brak nowoczesnej infrastruktury technicznej wpływa negatywnie na wielkość wymiany gospodarczej, zmniejsza mobilność obywateli, a także jest główną barierą ograniczającą rozwój przemysłu, handlu i usług. Należy w jak najszybszym czasie stworzyć sprawny system połączeń transportowych, który pozwoli wykorzystać istniejący potencjał gospodarczy, społeczny i terytorialny” - czytamy w zaprezentowanym dokumencie.
Z dokumentu wynika, że w godzinach szczytu największy problem jest w 3 punktach miasta: na Rybnickiej, na przecięciu - układu Pl. Mostowy, ul. Armii Krajowej i ul. Bosackiej oraz w rejonie skrzyżowania ul. Piaskowej z Kolejową.
Jeśli w ciągu najbliższych lat nie zostaną wprowadzone konkretne rozwiązania, Racibórz czeka komunikacyjny paraliż.
*Trąba powietrzna w Chorzowie ZOBACZ NOWE WIDEO I ZDJĘCIA
*Wakacje przedłużne. To prezent MEN dla uczniów
*Pielgrzymka kobiet do Piekar Ślaskich 2016 ZDJĘCIA + WIDEO
*Dzieci zasypiają w każdych warunkach NAJŚMIESZNIEJSZE FOTKI
*Sprawdzony i prosty przepis na leczo SPRÓBUJ I SIĘ PRZEKONAJ
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?