Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowców w Raciborzu czeka armagedon

JW
Trwa remont ulicy Głubczyckiej. Kierowcy stojący w korku, to codzienny widok
Trwa remont ulicy Głubczyckiej. Kierowcy stojący w korku, to codzienny widok Joanna Wieczorek
Sytuacja komunikacyjna w Raciborzu się pogarsza. Miasto ciągle nie ma obwodnicy. W najbliższych tygodniach prowadzone będą równocześnie remonty na ulicach: Głubczyckiej i Ocickiej. Kierowcy utkną w korkach.

- To jest tragedia. Tu się tyle czasu traci codziennie - narzeka pan Tomasz, który dojeżdża z Raciborza do Kornic, do tamtejszej fabryki okien. Mówiąc o tragedii ma na myśli korek jaki tworzy się na remontowanej ulicy Głubczyckiej, mniej więcej na wysokości cmentarza. Jeśli trafimy na godzinę szczytu i powrotów z pracy, to zobaczymy nawet korek długi aż do skrzyżowania z ulicą Starowiejską.

Na remontowanej Głubczyckiej wprowadzono ruch wahadłowy, kierowcy muszą czekać na zielone światło. Samochody raz „puszczane” są od strony Raciborza, a raz od strony Pietrowic Wielkich. We wrześniu będą dni, w których remontowany odcinek zostanie zamknięty całkowicie...

- Utrudnienia w ruchu polegają na wprowadzeniu ruchu wahadłowego, którym steruje sygnalizacja świetlna. W razie potrzeby może być wprowadzone sterowanie ręczne. Rozważano wszystkie możliwe objazdy. Zapadła decyzja o wprowadzeniu ruchu wahadłowego i krótkiego zamykania poszczególnych odcinków. Niektóre odcinki będą zamykane całkowicie. Będziemy informować o dokładnych terminach - informuje Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Remont Głubczyckiej ma się zakończyć do 30 października, co oznacza, że zbiegnie się w czasie z remontem innej drogi wyjazdowej z miasta, z remontem Ocickiej...
Powiat raciborski (samorząd współpracuje z gminą Racibórz przy realizacji remontu) zdobył na remont Ocickiej spore dofinansowanie z tzw. schetynówek, ale z pracami trzeba ruszyć jeszcze w 2016 roku.

Na ostatniej sesji prezydent Mirosław Lenk zaprezentował dokument na temat najważniejszych rozwiązań komunikacyjnych dla miasta. Treść jest tylko opisem stanu obecnego. - Tak, to prawda, jest to forma raportu - powiedział naszej dziennikarce Mirosław Lenk. „Brak nowoczesnej infrastruktury technicznej wpływa negatywnie na wielkość wymiany gospodarczej, zmniejsza mobilność obywateli, a także jest główną barierą ograniczającą rozwój przemysłu, handlu i usług. Należy w jak najszybszym czasie stworzyć sprawny system połączeń transportowych, który pozwoli wykorzystać istniejący potencjał gospodarczy, społeczny i terytorialny” - czytamy w zaprezentowanym dokumencie.

Z dokumentu wynika, że w godzinach szczytu największy problem jest w 3 punktach miasta: na Rybnickiej, na przecięciu - układu Pl. Mostowy, ul. Armii Krajowej i ul. Bosackiej oraz w rejonie skrzyżowania ul. Piaskowej z Kolejową.

Jeśli w ciągu najbliższych lat nie zostaną wprowadzone konkretne rozwiązania, Racibórz czeka komunikacyjny paraliż.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!