ZOBACZ KONIECZNIE:
Marszałek Sekuła o prezesie Kolei Śląskich: Poszło jak po grudzie [WYWIAD WIDEO]
- Rada Nadzorcza nie podała przyczyn podjęcia takiej decyzji – ucina Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Dodaje zarazem, że podczas poniedziałkowego posiedzenia podjęto decyzję o ogłoszeniu nowego konkursu na szefa spółki. Trzecim ustaleniem było odwołanie dotychczasowego prezesa, Michała Borowskiego. Oznacza to, że na niespełna trzy miesiące przed wdrożeniem nowego rocznego rozkładu jazdy w Kolejach Śląskich nieobsadzone pozostaje najważniejsze stanowisko.
- To nie jest problem. Spółkę reprezentują dwa wiceprezesi – uspokaja Marzyńska.
CZYTAJ KONIECZNIE:
Koleje Śląskie wciąż bez prezesa. Daniel Dygudaj wciaż nie zatwierdzony
Przypomnijmy, że konkurs na prezesa Kolei Śląskich został ogłoszony w lipcu. Do pierwszego etapu zgłosiło się 20 kandydatów, do drugiego etapu przeszło 11. Pod koniec sierpnia za najlepszą kandydaturę uznano Daniela Dygudaja, dyrektora zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu. Po kilku tygodniach „wróble” zaczęły jednak ćwierkać, że jego powołanie na stanowisko szefa KŚ stoi pod znakiem zapytania. Okazało się, że w tym przypadku „wróble” były dobrze poinformowane.
Koleje Śląskie należą do samorządu woj. śląskiego. W grudniu ubiegłego roku przewoźnik przejął obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją zarządu spółki oraz marszałka województwa. Po tych problemach spółka najpierw unormowała kursowanie pociągów, a następnie, wobec szybkiego narastania strat, w kolejnych miesiącach zaczęła wprowadzać program naprawczy.
Jednym z jego głównych założeń stało się ograniczenie w czerwcu tzw. pracy przewozowej o 38 proc. Głównie dzięki temu miesięczne straty przewoźnika zmniejszyły się z 9-11 mln zł w poprzednich miesiącach do ok. 2,3 mln zł w czerwcu i 1,9 mln zł w lipcu. Ogółem w pierwszym półroczu strata spółki wyniosła ok. 49 mln zł. Prognoza na drugie półrocze mówi o ok. 15 mln zł straty, co daje roczną stratę w wysokości ok. 64 mln zł.
Samorządowcy oceniają, że najwcześniej w 2015 r. Koleje Śląskie będą mogły zacząć inwestować i rozwijać się. Zdaniem władz regionu spółka odzyska zaufanie rynku i zdolność kredytową, gdy przepracuje cały przyszły rok bez straty.(PAP)
*PROGNOZA POGODY NA 19-30 WRZEŚNIA 2013
*GALERIA KATOWICKA OTWARTA: CZY WARTO DO NIEJ PÓJŚĆ? RECENZJA I ZDJĘCIA]
*Horror w Chorzowie: Dzwonię zgrobu! Uwolnijcie mnie! [NAGRANIE + ZDJĘCIA]
*Najlepsze prezenty na DZIEŃ CHŁOPAKA 30 WRZEŚNIA 2013
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?