MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Loty z Pyrzowic do Warszawy. Od 1 lutego 2016 tylko 2 dziennie, a nie 3

Dorota Niećko
Dorota Niećko
LOT już nie nastawia się na ruch point-to-point, lecz na to, by „dostarczyć” pasażerów do hubu, jakim jest Okęcie. Dlatego zmienia godziny odlotów z Katowic.

Od 1 lutego z Pyrzowic do warszawy będą dwa, a nie trzy połączenia dziennie. O 5.40 i 15. Jeśli ktoś z pasażerów będzie chciał jeszcze tego samego dnia samolotem wrócić do Katowic, może to uczynić o 13.30 albo dopiero o 22.30. Od dziś nie ma już powiem w rozkładzie lotu po 20, zastąpił go ten późniejszy. I nie ma już trzech rejsów dziennie, a są dwa. Z Katowic: o 5.50 właśnie i o 15, a z Warszawy o 13.30 i 22.30. Taką decyzję podjął nasz narodowy przewoźnik, czyli LOT. Wiadomo, że dwa loty są w rozkładzie obowiązującym od 1 lutego, ale w letnim - też.

- Likwidując poranny wylot do Warszawy ok. godz. 8.50 i powrót z Warszawy ok. 20.00, LOT wprawił mnie w głębokie osłupienie - przyznaje Henryk Mikołajczyk, dyrektor ekonomiczny w spółce średniej wielkości, który z lotów do Warszawy korzysta mniej więcej raz w tygodniu. - Całe moje i moich pracowników otoczenie biznesowe, a więc managerowie czy właściciele średnich i dużych przedsiębiorstw, którzy codziennie, korzystają z tych lotów, przyjęło te zmiany z niedowierzaniem i wręcz głębokim oburzeniem - dodaje. I liczy: wraz z dojazdem na lotnisko, lotem i przejazdem doc entrum Warszawy podróż samolotem do stolicy z Katowic zabierała mu maksymalnie 2 godziny. Taka sama podróż pociągiem to już min. 3,5 godziny. - To za duża strata czasu - mówi Mikołajczyk. Skończy się tak, że będziemy korzystać z lotów z Balic, i może o to chodziło?

A Kraków Airport lotów do warszawy jest bowiem siedem.

Jak mówi nasz Czytelnik, samoloty z Katowice Airport do Warszawy zawsze były pełne. - Korzystają z nich biznesmeni, ludzie, którzy „robią” pieniądze i odprowadzają duże podatki - zżyma się. Dlatego uważam, że trzeba sprawę nagłaśniać i walczyć.

- LOT już nie nastawia się na ruch point-to-point, lecz na to, by „dostarczyć” pasażerów do hubu, jakim jest Okęcie - mówi Leszek Budka, wiceprezes GTL SA, które zarządza Katowice Airport. - Samolot z Katowic ląduje przed 7, a o tej porze odlatuje sporo rejsów do Paryża, Londynu czy Mediolanu, oczywiście mówię o głównych lotniskach w tych miastach. To już nie jest oferta dla tych, którzy chcą dostać się do Warszawy. LOT stawia na pasażerów tranzytowych.

Jak dodaje, zarząd GTL planuje rozmowy z nowym zarządem LOT-u w tej sprawie. Pismo do ministra finansów wysłał także poseł PO Tomasz Głogowski. Domaga się interwencji rządu w związku z „kolejną próbą marginalizacji” Katowice Airport. Jego zdaniem działanie przewoźnika ma na celu wspomożenie lotniska w Krakowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera