Mary Anning - Google stworzyło doodle na cześć wybitnej paleontolog [DOODLE GOOGLE MARY ANNING]

KAG
Marry Anning
Marry Anning Google
Mary Anning - jedna z pierwszych brytyjskich paleontologów oraz zbieraczka skamieniałości urodziła się 215 lat temu. W wieku 12 lat Mary Anning dokonała pierwszego ważnego odkrycia - odnalazła kompletny szkielet ichtiozaura. Odkrycia Mary Anning były podwalinami do dalszego rozwoju paleontologii. W 215 rocznicę urodzin Mary Anning, Google poświęciło doodle wybitnej pani paleontolog. DOODLE NA CZEŚĆ MARY ANNING

Mary Anning urodziła się 21 maja 1799 roku w południowej Anglii, w hrabstwie Dorset. Pochodziła z ubogiej rodziny, jej wielką pasją była paleontologia. Mary Anning swojego pierwszego, ważnego odkrycia dokonała w wieku zaledwie 12 lat. Odkryty przez Mary Anning kompletny szkielet ichtiozaura był pierwszym takim znaleziskiem w historii.

Niedługo po odkryciu, znalezisko Mary Anning zostało opisane w czasopiśmie naukowym Philosophical Transactions of the Royal Society. W kolejnych latach, Brytyjka odkryła jeszcze dwa inne gatunki ichtiozaurów. Kolejnego ważnego odkrycia Mary Anning dokonała w 1821 roku.

Było to odkrycie pierwszego w historii szkieletu plezjozaura. Siedem lat później Mary Anning dokonała następnego wielkiego odkrycia. Tym razem był to pierwszy, kompletny szkielet pterozaura odkryty poza Niemcami. Mary Anning swoim odkryciami, przyczyniła się do rozwoju paleontologii.

Mary Annig poszukiwała skamieniałości przez całe swoje życie. Zmarła w wieku 47 lat, na kilka miesięcy przed przyznaniem jej honorowego członkostwa w Londyńskim Towarzystwie Geologicznym. W 215 rocznicę urodzin Mary Anning, Google postanowiło uhonorować Brytyjkę grafiką na głównej stronie wyszukiwarki tzw. doodle. Grafika stworzona przez Google przedstawia Mary Anning oczyszczającą czaszkę wykopaną z ziemi.

*Matura 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI + PRZECIEKI