Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Sprawdź dokładnie biuro podróży

JJ
Po ubiegłorocznych upadłościach biur podróży niełatwo wybrać jakąś ofertę. Boję się, żeby zamiast pięknego wyjazdu, nie zafundować sobie i rodzinie wakacyjnych kłopotów, stresu no i strat. A jednak coś trzeba wybrać. Na co szczególnie powinien zwrócić uwagę klient biura turystycznego? - pyta nasza Czytelniczka, Joanna z Będzina

Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:

W pierwszej kolejności po-winniśmy ustalić, czy biuro podróży działa legalnie - czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, który prowadzi marszałek województwa właściwy dla siedziby przedsiębiorcy. Powinniśmy też dokładnie przeanalizować ofertę danego biura oraz informacje zawarte w broszurach, folderach i katalogach, zwracając szczególną uwagę na cenę i walutę, w jakiej jest podana, położenie i wyposażenie hotelu lub pokoju.

Przed podpisaniem umowy sprawdźmy, czy jest w niej określony organizator turystyki i numer jego wpisu do rejestru, numer NIP oraz imię, nazwisko i funkcja osoby, która w jego imieniu podpisała umowę. W umowie musi być podane miejsce lub trasa wycieczki, czas trwania całej imprezy, jej program obejmujący m,in. rodzaj środka transportu, datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu, położenie, rodzaj i kategorię hotelu (zgodnie z przepisami kraju pobytu) oraz liczbę i rodzaj posiłków.

Nie może zabraknąć ceny wraz z wyszczególnieniem koniecznych należności, jeżeli nie są one zawarte w cenie, a także jasno sformułowanych okoliczności podwyższenia ceny. Poza tym umowa powinna określać rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz nazwę i adres ubezpieczyciela - i co bardzo ważne - sposób zgłaszania reklamacji świadczonej usługi wraz z terminem jej zgłaszania.

Reklamację należy zgłosić niezwłocznie, a organizator ma 30 dni na pisemne ustosunkowanie się do niej od dnia zakończenia imprezy, a gdy reklamację zgłosimy po za-kończeniu wycieczki - 30 dni od jej złożenia. Brak reakcji w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!