MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na śląskich torach pojawi się 50 nowych tramwajów. Tramwaje Śląskie opublikowały ogłoszenia na swojej stronie przetargowej

Barbara Romańczuk
*zdjęcie poglądowe
*zdjęcie poglądowe Karina Trojok
Tramwaje Śląskie ogłosiły we wtorek zamówienie na 50 nowych tramwajów, które mają wzmocnić flotę i poprawić komfort podróżowania na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zamówienie obejmuje 40 pojazdów o długości 25 metrów oraz 10 wagonów 13-metrowych.

W ramach większego zamówienia, Tramwaje Śląskie planują zakup 40 przegubowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych. Pojazdy będą miały długość od 22 do 25 metrów i będą wyposażone w niezbędny sprzęt do eksploatacji oraz pakiet naprawczy. Zamówienie obejmuje również możliwość dodatkowego zakupu 25 tramwajów jednokierunkowych o takich samych parametrach. Termin realizacji zamówienia ustalono na 42 miesiące od daty podpisania umowy. Tramwaje będą miały pojemność minimum 155 pasażerów, w tym co najmniej 38 miejsc siedzących.

Mniejsze zamówienie dotyczy 10 nowych tramwajów jednoczłonowych, dwukierunkowych o długości co najmniej 13,5 metra. Pojazdy te będą miały pojemność minimum 90 pasażerów, w tym co najmniej 18 miejsc siedzących, a udział niskiej podłogi wyniesie co najmniej 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego. Termin realizacji tego zamówienia to 18 miesięcy od daty podpisania umowy, najpóźniej do 15 czerwca 2026 roku.

Wyposażenie i finansowanie

Nowe tramwaje będą wyposażone m.in. w klimatyzację, defibrylatory, monitoring, ładowarki USB oraz dostęp do internetu dla pasażerów.

Większe zamówienie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FENIKS) oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) na lata 2021-27. Mniejsze zamówienie będzie finansowane wyłącznie ze środków KPO.

Poprzednie zakupy i rozbudowa infrastruktury

W poprzedniej perspektywie finansowej Tramwaje Śląskie zakupiły 40 nowych tramwajów wieloczłonowych od bydgoskiej firmy Pesa oraz 15 mniejszych wagonów jednoczłonowych od poznańskiego Modertransu. Projekt obejmował również remonty około 100 km torowisk, budowę dwóch nowych odcinków linii tramwajowych oraz zakup sprzętu specjalistycznego.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ślubowanie olimpijczyków - wywiad Przemysław Zamojski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni