Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na smartfony wydajemy coraz więcej i wymieniamy je coraz częściej. Korzysta z nich już niemal 80 proc. Polaków

LIS
Firma Digital Care zaprezentowała wyniki badania „Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony” dotyczącego korzystania ze smartfonów w Polsce. Jak się okazuje, często posiadamy już więcej niż jednego smartfona, a w naszych szufladach leży nawet kilka urządzeń mobilnych. Wciąż najczęstszym uszkodzeniem telefonu jest rozbity wyświetlacz, a najwięcej wypadków naszym smartfonom zdarza się w domu.

Badania wykonane zostały przez firmę Kantar, a przeprowadzono je online na reprezentatywnej grupie 1002 osób w wieku 18-60 lat. Jak podkreśla firma Digital Care, badanie pozwoliło poznać sposób, w jaki Polacy korzystają ze smartfonów, ich doświadczenia ze sprzętem oraz oczekiwania.

Korzystamy z kilku smartfonów

Rynek urządzeń mobilnych jest w naszym kraju bardzo duży – według danych IDC, w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku, sprzedano ich ponad 6,75 miliona. Jak korzystają z nich Polacy? Badanie pokazało, że smartfona posiada w Polsce prawie 80 proc. osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń. Polacy w większości korzystają z telefonów, które nie mają więcej niż 2 lata (4/5 respondentów). Co ciekawe, średnio Polak chowa w szufladzie dwa nieużywane smartfony, głównie jako sprzęt zapasowy. Prawie 2/3 respondentów (62 proc.) ma łącznie – w szufladzie i w użytku – aż trzy smartfony.

Nie przegap

Polacy coraz częściej wymieniają swoje smartfony i są w stanie wydać na nie wyższe kwoty. Co ciekawe, w przypadku, kiedy telefon ulegnie uszkodzeniu, bardzo często trafia do szuflady. Wynika to z faktu, że obecnie nawet drobna usterka może wiązać się z koniecznością wymiany kilku elementów, a to, bez wykupionej ochrony, może oznaczać duże koszty, które nieraz przewyższają połowę wartości nowego urządzenia. Przykładowo, najdroższa zrealizowana w 2019 roku przez Digital Care naprawa opiewała na kwotę 3503,42 zł i dotyczyła Samsunga Note 9 Dual SIM – mówi Andrzej Pasek z Digital Care.

Naprawa? Raczej nie

Badanie ilustruje także, jak Polacy chronią swoje smartfony na wypadek uszkodzeń. Okazuje się, że dziś mało kto nie zabezpiecza już sprzętu w żaden sposób przed uszkodzeniem (4 proc. nie robi nic). Mimo to prawie połowa użytkowników doświadczyła wypadku i uszkodzenia smartfona. Uwaga – podobnie jak nam, tak i smartfonom większość wypadków zdarza się w domu, to aż 45 procent. Najczęściej jest to wyślizgnięcie się urządzenia z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Z powodu wysokich kosztów uszkodzone telefony naprawić zdecydowała się mniej niż połowa respondentów.

W zeszłym roku miesiącami, w których Polacy zgłaszali najwięcej uszkodzeń były lipiec i sierpień. Okazuje się, że to w wakacje nasze smartfony najbardziej narażone są na uszkodzenia. W tym okresie Digital Care rejestrowała nawet 1000 napraw dziennie. To zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy liczba zgłoszeń nie przekraczała 800 urządzeń na dzień. Niezmiennie natomiast najczęstszą przyczyną zgłoszeń były mechaniczne uszkodzenia wyświetlacza. Bez zmian pozostaje także fakt, że najwięcej uszkodzeń zgłaszanych jest w Warszawie. (źródło: Digital Care)

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera