Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na tory w Dubaju wyjechały pociągi metra z fabryki Alstom w Chorzowie. Zakład wyprodukował 50 pociągów Metropolis dla metra w ZEA

Olga Krzyżyk
Olga Krzyżyk
Alstom w Chorzowie wyprodukował pociągi dla największego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich. 50 pięciowagonowych składów metra wyjechało na tory w Dubaju.

Pociągi z fabryki Alstom w Chorzowie wyjechało na tory w Dubaju

Metro w Dubaju zostało wyposażone w 50 składów Metropolis wyprodukowanych w polskim zakładzie Alstom w Chorzowie. Konsorcjum pod przewodnictwem Alstom zakończyło właśnie projekt przedłużenia Czerwonej Linii metra w Dubaju. Na tory w Dubaju wyjechało 50 pięciowagonowych składów metra wyprodukowanych w Chorzowie.

W Dubaju odbyła się uroczysta inauguracja nowego odcinka metra w ramach projektu Route 2020. Pociągi wyprodukowane w Polsce dla największego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich mają po 85,5 metra długości i składają się z pięciu wagonów. Każdy z nich będzie mógł przewieźć 696 pasażerów (4 osoby na m kw.).

Projekt rozbudowy linii metra rozpoczął się w lipcu 2016 r. i realizowany był pod przewodnictwem Alstom przez konsorcjum ExpoLink, w skład którego wchodziły także ACCIONA i Gülermak. Całkowita wartość projektu to 2,6 mld euro.

W ramach inwestycji powstała:

  • 5-kilometrowa linia składająca się z 11,8 kilometrowej trasy naziemnej,
  • odcinka podziemnego o długości 3,2 km
  • oraz rozgałęzienia z Czerwonej Linii.
  • Przedłużenie linii obejmuje siedem stacji, w tym stację Jabel Ali oraz flagową stację metra na terenie Expo.

- Alstom odpowiadał za integrację całego systemu metra, w tym zapewnienie zasilania, komunikacji, sygnalizacji, systemu automatycznego kontrolowania opłat i oddzielenia strefy pasażerskiej od peronów za pomocą drzwi ekranowych, a także za realizację prac torowych oraz zapewnienie trzyletniej gwarancji na cały system. W ramach projektu Alstom udoskonalił również istniejącą linię metra modernizując systemy torowe, zasilania, sygnalizacyjne i komunikacyjne. Dostarczył także 50 składów pociągów Metropolis wyprodukowanych w polskim zakładzie Alstom w Chorzowie - informuje Magdalena Tokaj, PR Specialist ConTrust Communication reprezentująca chorzowską fabrykę Alstom.

Firma Alstom z Chorzowa proponuje nowoczesne rozwiązania techniczne. Takie metro trafi do Rijadu.

Metro na Śląsku? Budowa dwóch linii metra byłaby optymalna. ...

Nowoczesna technologia i otwarcie inwestycji

Pociągi wyposażone są w całkowicie elektryczny układ hamulcowy, oświetlenie LED oraz szereg innowacji obniżających zużycie energii. Każdy z pociągów posiada szerokie przejścia między wagonami, duże drzwi i okna oraz trzy odrębne strefy klas: Gold, Silver i Family zapewnią pasażerom najwyższy komfort.

Pisaliśmy

W uroczystym otwarciu tej inwestycji wziął udział Szejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum, premier i wiceprezydent Zjednoczonych Emiratów Arabskich, emir Dubaju. W wydarzeniu, które odbyło się 7 lipca 2020 r., uczestniczyli również Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu Alstomu, oraz – za pośrednictwem wideokonferencji – przedstawiciele najwyższego kierownictwa konsorcjum ExpoLink.

- Jesteśmy niezwykle dumni z dostarczenia tego najszybciej zrealizowanego na świecie projektu budowy metra pod klucz. Inwestycja Route 2020 pokazuje zaangażowanie władz Dubaju w zapewnienie mieszkańcom miasta i odwiedzającym je gościom najnowocześniejszego systemu sieci kolejowej. Jako Alstom jesteśmy gotowi z satysfakcją wspierać Dubaj w dalszych dążeniach miasta do ekologicznej i inteligentnej mobilności - powiedział Müslüm Yakisan, wiceprezes Alstom na kraje Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej.

To nie pierwsza inwestycja Alstomu dla Dubaju. Alstom odpowiada za utrzymanie systemu tramwajowego w Dubaju przez okres 13 lat. Ponadto w 2014 zrealizował dla miasta projekt linii tramwajowej, który był pierwszym zintegrowanym systemem tramwajowym na Bliskim Wschodzie i pierwszym na świecie w 100 proc. bez naziemnej sieci jezdnej.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty