Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Oto cztery centra przesiadkowe dla Katowic. Jakie będą? [ZDJĘCIA]

LOTA
Węzeł Zawodzie Jego budowa ma kosztować około 82,6 mln zł i zakończyć się w 2018 roku. Węzeł powstanie w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu i węzła drogowego ulic 1 Maja i Bagiennej. Centrum przesiadkowe ma służyć integracji komunikacji autobusowej, tramwajowej i indywidualnej. Planowana jest tu budowa budynku poczekalni dla podróżnych z toaletami i punktami handlowymi, będą tu też zadaszone perony,  a także parking dla 400 aut, parking rowerowy i plac manewrowy. W trakcie budowy przebudowane zostaną drogi dojazdowe, torowiska tramwajowe, zagospodarowany zostanie też teren wokół.
Węzeł Zawodzie Jego budowa ma kosztować około 82,6 mln zł i zakończyć się w 2018 roku. Węzeł powstanie w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu i węzła drogowego ulic 1 Maja i Bagiennej. Centrum przesiadkowe ma służyć integracji komunikacji autobusowej, tramwajowej i indywidualnej. Planowana jest tu budowa budynku poczekalni dla podróżnych z toaletami i punktami handlowymi, będą tu też zadaszone perony, a także parking dla 400 aut, parking rowerowy i plac manewrowy. W trakcie budowy przebudowane zostaną drogi dojazdowe, torowiska tramwajowe, zagospodarowany zostanie też teren wokół. Mat. UM Katowice
Co z centrami przesiadkowymi w Katowicach? Na wszystkie wydano już pozwolenia na budowę, wciąż trwa jednak ocena wniosków o dofinansowanie ich budowy z pieniędzy unijnych. Dwa z centrów mają powstać w 2017 roku, kolejne rok później, a ostatnie w 2019 roku. Jak będą wyglądały poszczególne, co się przy nich znajdzie, ile pieniędzy pochłonie ich budowa? Podsumowanie w tej sprawie katowiccy urzędnicy przygotowali na wrześniową Komisję Rozwoju Rady Miasta.

Jakie będą cztery węzły dla Katowic? Zobaczcie wizualizacje, informacje o każdym znajdziecie w podpisach.

Przypomnijmy, że budowa centrów przesiadkowych ma wyprowadzić ruch kołowy z centrum Katowic i przy tej okazji rozwiązać problemy komunikacyjne tej części miasta, w której coraz większym problemem jest parkowanie. Przy każdym z węzłów, a te powstaną w Ligocie, Brynowie, Zawodziu oraz przy Sądowej, powstaną sporych rozmiarów parkingi działające w systemie park&ride, umożliwiające przesiadkę - w zależności od węzła - z samochodu na tramwaj, autobus, pociąg.

Najdroższa będzie budowa węzła w Brynowie w rejonie pętli tramwajowej, którą oszacowano na około 84,7 mln zł. Ta realizacja ma się zakończyć w 2018 r. W tym samym roku planowane jest oddanie węzła Zawodzie, którego budowa ma kosztować około 82,6 mln zł. Węzeł powstanie w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu i węzła drogowego ulic 1 Maja i Bagiennej. Najpóźniej spośród czterech planowanych centrów przesiadkowych powstanie to przy ulicy Sądowej, ma być gotowe w 2019 roku i kosztować około 60 mln zł. Najtańsze, i jak wynika z deklaracji urzędników gotowe już w 2017 r., ma być centrum w Ligocie za ok. 13,7 mln zł, powstanie naprzeciw dworca kolejowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z cenami mieszkań w Polsce?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera