Dzisiaj, 10 października, o godz. 17.30 w restauracji Villa Gardena mieszczącej się w Parku Śląskim w Chorzowie zainaugurowano cykl czwartkowych spotkań kultury z biznesem, w ramach których prowadzone są dyskusje na temat możliwości i głównych potrzeb w zakresie współpracy kultury z biznesem. W spotkaniach biorą udział zarówno przedstawiciele instytucji kultury oraz biznesu, jak i przedstawiciele samorządów.
- Jesteśmy za tym, aby budować relacje na linii biznes-kultura. Tu nie chodzi tylko o pieniądze, lecz o wartości - mówiły dyr. Muzeum Śląskiego Alicja Knast i dyr. NOSPR Ewa Bogusz-Moore, które uczestniczyły w debacie rozpoczynającej cykl spotkań. Panie wielokrotnie podkreślały, jak ważna jest współpraca pomiędzy tymi dwoma podmiotami.
- Te spotkania to świetna okazja do tego, by pokazać, że instytucje kulturalne mają te same problemy, które dotyczą przedsiębiorców - mówiła Alicja Knast. - Kultura i miejsca kulturalne są ważne, ponieważ ludzie muszą mieć kąt dla siebie, do którego mogą wracać. Muzeum Śląskie to też jest miejsce dla biznesu: zawodowego, ale też dla poszczególnych ludzi z tej branży, których serdecznie zapraszamy - podkreślała.
- Mieszkam w Katowicach od roku, więc patrząc z boku, jeszcze zanim tu zamieszkałam, miałam okazję obserwować, jak miasto zmienia się pod wpływem kultury - mówiła z kolei Ewa Bogusz-Moore. - Czy kultura z biznesem może się więc łączyć? Oczywiście! I wszyscy czerpią z tego korzyści. Musimy jednak czuć, że mamy coś wspólnego do powiedzenia i zrobienia. Kultura potrzebuje bowiem pieniędzy, a biznes może te pieniądze dać, ale tutaj chodzi o coś więcej, o wartości, które chcemy przekazać - podkreślała.
Zobaczcie koniecznie
W debacie wziął udział również Henryk Warkocz, prezes zarządu TUV Nord Polska SP. z o.o. - Kultura jest najważniejsza, a cała reszta, w tym biznes, jest pochodną tego, co dzieje się w kulturze - mówił. - Nie możemy sobie pozwolić na to, by zabrakło pieniędzy na kulturę. Pamiętajmy, że ludzie patrzą na dany kraj przez pryzmat kultury. Jeśli ta się społeczeństwo spodoba, rusza fala: ludzie zaczynają zagłębiać się w dane państwo, kupować jego produkty i tak dalej. Kultura powinna więc być na pierwszym miejscu - podkreślał prezes Warkocz.
Podczas cyklicznych czwartkowych spotkań uczestnicy będą starali się odpowiadać m.in. na takie pytania jak:
- Jak należy tworzyć mechanizmy angażujące biznes we wsparcie projektów kulturalnych?
- Czy dialog świata biznesu i kultury jest możliwy?
- Jak w zrozumieniu wszystkich stron projektować efektywne oferty sponsoringowe?
- Jak wspierać organizacje kultury podnosząc jednocześnie świadomość biznesu i mediów, co do roli jaką pełni kultura w rozwoju społeczno-gospodarczym?
- Czy opłaca się inwestować w kulturę?
- Jaką rolę pełnią obiekty w tworzeniu połączeń kultury z biznesem?
Spotkania mają być krokiem do nawiązania relacji pomiędzy tymi różnymi środowiskami oraz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania: dotyczące możliwości i zakresu współpracy, mechanizmów finansowania, prezentacji dobrych przykładów. Uczestnicy wspólnie będą zastanawiać się, co tworzy dobry klimat do współpracy biznesu z kulturą i czy taka współpraca może być owocna dla obu stron.
Nie przegapcie
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?