Park Śląski: cykl spotkań kultury z biznesem rozpoczęty ZDJĘCIA

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Zaktualizowano 
Park Śląski: Cykl spotkań kultury z biznesem rozpoczęty Bartosz Wojsa
W restauracji Villa Gardena w chorzowskim Parku Śląskim zainaugurowano cykl spotkań kultury z biznesem. - Jesteśmy za tym, aby budować relacje na linii biznes-kultura. Tu nie chodzi tylko o pieniądze, lecz o wartości - mówiły dyr. Muzeum Śląskiego Alicja Knast i dyr. NOSPR Ewa Bogusz-Moore.

Dzisiaj, 10 października, o godz. 17.30 w restauracji Villa Gardena mieszczącej się w Parku Śląskim w Chorzowie zainaugurowano cykl czwartkowych spotkań kultury z biznesem, w ramach których prowadzone są dyskusje na temat możliwości i głównych potrzeb w zakresie współpracy kultury z biznesem. W spotkaniach biorą udział zarówno przedstawiciele instytucji kultury oraz biznesu, jak i przedstawiciele samorządów.

- Jesteśmy za tym, aby budować relacje na linii biznes-kultura. Tu nie chodzi tylko o pieniądze, lecz o wartości - mówiły dyr. Muzeum Śląskiego Alicja Knast i dyr. NOSPR Ewa Bogusz-Moore, które uczestniczyły w debacie rozpoczynającej cykl spotkań. Panie wielokrotnie podkreślały, jak ważna jest współpraca pomiędzy tymi dwoma podmiotami.

- Te spotkania to świetna okazja do tego, by pokazać, że instytucje kulturalne mają te same problemy, które dotyczą przedsiębiorców - mówiła Alicja Knast. - Kultura i miejsca kulturalne są ważne, ponieważ ludzie muszą mieć kąt dla siebie, do którego mogą wracać. Muzeum Śląskie to też jest miejsce dla biznesu: zawodowego, ale też dla poszczególnych ludzi z tej branży, których serdecznie zapraszamy - podkreślała.

- Mieszkam w Katowicach od roku, więc patrząc z boku, jeszcze zanim tu zamieszkałam, miałam okazję obserwować, jak miasto zmienia się pod wpływem kultury - mówiła z kolei Ewa Bogusz-Moore. - Czy kultura z biznesem może się więc łączyć? Oczywiście! I wszyscy czerpią z tego korzyści. Musimy jednak czuć, że mamy coś wspólnego do powiedzenia i zrobienia. Kultura potrzebuje bowiem pieniędzy, a biznes może te pieniądze dać, ale tutaj chodzi o coś więcej, o wartości, które chcemy przekazać - podkreślała.

Zobaczcie koniecznie

W debacie wziął udział również Henryk Warkocz, prezes zarządu TUV Nord Polska SP. z o.o. - Kultura jest najważniejsza, a cała reszta, w tym biznes, jest pochodną tego, co dzieje się w kulturze - mówił. - Nie możemy sobie pozwolić na to, by zabrakło pieniędzy na kulturę. Pamiętajmy, że ludzie patrzą na dany kraj przez pryzmat kultury. Jeśli ta się społeczeństwo spodoba, rusza fala: ludzie zaczynają zagłębiać się w dane państwo, kupować jego produkty i tak dalej. Kultura powinna więc być na pierwszym miejscu - podkreślał prezes Warkocz.

Podczas cyklicznych czwartkowych spotkań uczestnicy będą starali się odpowiadać m.in. na takie pytania jak:

  • Jak należy tworzyć mechanizmy angażujące biznes we wsparcie projektów kulturalnych?
  • Czy dialog świata biznesu i kultury jest możliwy?
  • Jak w zrozumieniu wszystkich stron projektować efektywne oferty sponsoringowe?
  • Jak wspierać organizacje kultury podnosząc jednocześnie świadomość biznesu i mediów, co do roli jaką pełni kultura w rozwoju społeczno-gospodarczym?
  • Czy opłaca się inwestować w kulturę?
  • Jaką rolę pełnią obiekty w tworzeniu połączeń kultury z biznesem?

Spotkania mają być krokiem do nawiązania relacji pomiędzy tymi różnymi środowiskami oraz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania: dotyczące możliwości i zakresu współpracy, mechanizmów finansowania, prezentacji dobrych przykładów. Uczestnicy wspólnie będą zastanawiać się, co tworzy dobry klimat do współpracy biznesu z kulturą i czy taka współpraca może być owocna dla obu stron.

Nie przegapcie

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3