Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi Leo Express z Katowic do Pragi mają komfortowe wagony ZOBACZ ZDJĘCIA

Redakcja
Bilety Leo Express są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych. Średnia cena biletu do klasy Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca będzie to około 35-45 złotych. Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych.
Bilety Leo Express są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych. Średnia cena biletu do klasy Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca będzie to około 35-45 złotych. Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych. Leo Express
Czeski przewoźnik LEO Express uruchamia połączenia kolejowe m.in. z Katowic do Pragi. Pociągi powinny pojechać 21 lipca. Ceny za przejazd z Katowic do Pragi, są atrakcyjne. Rozkład jazdy zachęca do spędzenia w stolicy Czech całego weekendu.

LEO Express nie debiutuje na polskim rynku przewozowym. Już w 2012 r. jego międzynarodowe autobusy pojawiły się m.in. w Katowicach, Łodzi, Krakowie, Warszawie czy Rzeszowie. Od tego samego roku przewozi pasażerów na głównych trasach kolejowych na Czechach i Słowacji. Teraz chce z własnymi składami wejść także na polski rynek kolejowy.

Leo Express otrzymał certyfikat część B 20 kwietnia 2017 r. Jednak zgodnie z przepisami, by pociąg nie będący połączeniem służby publicznej znalazł się w rozkładzie jazdy potrzebna jest decyzja Prezesa UTK o otwartym dostępie. Taka decyzja na trasę Praga – Kraków została wydana 12 października 2017 r.

Od wejścia w życie rozkładu 2017/2018 przewoźnik mógł uruchomić połączenia. Od momentu wydania pozytywnej decyzji UTK nie ingeruje w siatkę połączeń. Leo Express nie dysponował jednak odpowiednim taborem. Każdy typ pociągu, żeby poruszać się po polskich torach musi posiadać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji. LEO Express złożył wniosek o wydanie dopuszczenia dla zespołu trakcyjnego typu FLIRT 24 kwietnia 2018 r. Wniosek jednak nie zawierał wszystkich wymaganych dokumentów. Zostały one uzupełnione 25 czerwca 2018 r.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Decyzja w sprawie wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla pojazdu wydana zostanie najpóźniej w terminie 4 miesięcy od dnia, w którym wniosek stał się kompletny. To termin ustawowy. Co do zasady decyzje w podobnych sprawach wydawane są w terminie około miesiąca od daty skompletowania dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosku.

- Wydanie certyfikatu oznacza, że LEO Express spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa w prowadzeniu pociągów na polskich torach. Bardzo się cieszymy, że już wkrótce polscy pasażerowie będą mogli korzystać z naszych pociągów, również na terenie Polski - mówił już rok temu Peter Köhler prezes grupy LEO Express.

Bilety Leo Express są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych.

Średnia cena biletu do klasy Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca będzie to około 35-45 złotych. Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych.

Im wcześniej kupimy bilet, tym pojedziemy taniej. Kupna biletu można dokonać za pomocą strony internetowej lub w sieci partnerskich punktów stacjonarnych, na przykład w Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich na dworcu kolejowym w Katowicach.

POZNAJ SZCZEGÓŁY
CENY BILETÓW + ROZKŁAD JAZDY POCIĄGU LEO EXPRESS

- Na pewno mogę potwierdzić, że uruchamiamy połączenie z Pragi do Katowic. Później pociąg jechałby dalej w Polskę. Do jakiego miasta? Na pewno nie do Warszawy - mówi Peter Jančovič, rzecznik prasowy firmy na terenie Polski - Nie wszystko zależy od nas. Urząd Transportu Krajowego może np. zakwestionować zaproponowaną przez nas siatkę połączeń, ze względu na tworzenie konkurencji do obecnie istniejącej. Nasze wejście na polski rynek to jednak kwestia miesięcy a nie lat - zapewnia.

Zamiarem firmy jest stworzenie dobrze skomunikowanej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowej, która lączy kolej, autokary oraz transport spod drzwi do drzwi za pomocą busów czy e - scooterów. Autokary i busy LEO Express już teraz łączą ponad 20 polskich miast, na przykład Kraków z Wiedniem, Rzeszów z Pragą, czy Warszawę z Katowicami i Gliwicami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty