Producenci gier mobilnych mają się dobrze. Polska Grupa BoomBit osiągnęła w kwietniu rekordowe przychody

OPRAC.:
Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
BoomBit
Polska Grupa BoomBit, producent i wydawca gier mobilnych, podsumowała udany dla siebie kwiecień 2021 r. Łączne przychody firmy z gier osiągnęły w zeszłym miesiącu rekordowe 21,5 mln złotych.

BoomBit SA działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą „Hunt Royale”, „Darts Club”, „Archery Club”, „Slingshot Stunt Driving”, :Bike Jump” oraz „Shoe Race”. Kwiecień był dla polskiej firmy rekordowy. Łączne przychody Grupy BoomBit z gier osiągnęły 21,5 mln zł (5-procentowy wzrost w porównaniu z marcem). Koszty marketingu wyniosły 12,6 mln zł (+ 5,8 proc. m/m), a koszty prowizji platform – 1,4 mln zł (+ 40 proc. m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły około 7,6 mln zł i były na tym samym poziomie, co w marcu 2021 r. Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła w kwietniu ponad 22 mln.

– W kwietniu ustanowiliśmy nowy rekord miesięcznych przychodów. W zeszłym miesiącu znacznie zwiększyliśmy przychody z gier GaaS, głównie dzięki grze „Hunt Royale”, która ma bardzo dobre wskaźniki retencji i monetyzacji – mówi Marcin Olejarz, prezes BoomBit SA. – Zadowalające rezultaty osiągnęliśmy również w segmencie hyper-casual, gdzie oprócz doskonałych wyników „Shoe Race”, znaczący udział miały też nasze wcześniejsze gry, takie jak „Slingshot Stunt Driver” czy „Bike Jump”. Jesteśmy bardzo zadowoleni z takich wyników, biorąc pod uwagę, że kwiecień jest krótszy niż marzec oraz że zaczęliśmy skalować „Hunt Royale”, który jako gra Midcore (GaaS) ma dłuższy okres zwrotu z inwestycji niż gry typu hyper-casual. Dodatkowo, gdyby nie spadek kursu USD/PLN, w kwietniu odnotowalibyśmy także rekordowy poziom przychodów pomniejszonych o koszty UA i prowizje platform, które byłyby ok. 5 procent wyższe niż w marcu – dodaje.

Nowe gry mobilne

Kolejny rekordowy miesiąc to efekt dwóch udanych premier z marca oraz dobrych wyników innych gier z portfolio grupy. Wydana 16 marca gra hyper-casual „Shoe Race” oraz wydana 26 marca gra GaaS „Hunt Royale” osiągnęły w kwietniu bardzo dobre wyniki. „Shoe Race”, który został opracowany przez studio Cappuccino we współpracy z zespołem wydawniczym BoomHits, tylko w kwietniu pobrano prawie 8 mln razy, a łączna liczba pobrań od premiery to około 11 mln. „Hunt Royale” zanotowało w zeszłym miesiącu 0,6 mln pobrań. Dodatkowo w ostatnim tygodniu kwietnia na rynek trafiły dwa nowe tytuły – „Make It Fly” od TapNice i „Idle Inventor – Factory Tycoon”.

– Mamy dobre i mocne portfolio gier, dzięki którym w ostatnich miesiącach osiągnęliśmy fantastyczne wyniki. Jesteśmy również podekscytowani naszym nowym tytułem - „Make It Fly” od TapNice i nową grą GaaS „Idle Inventor – Factory Tycoon”. Ich udział w wynikach zeszłego miesiąca był stosunkowo niewielki, ponieważ ukazały się dopiero niedawno. Patrząc jednak na ich początkowe rezultaty, wierzymy, że będą miały pozytywny wpływ na nasze przyszłe wyniki – zaznaczył Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit SA. (źródło: BoomBit)

Bądź na bieżąco i obserwuj

Duża sieć marketów na sprzedaż?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie