Przesyłki morskie z Chin trafią najpierw... do Sosnowca. DB Schenker otworzył tu magazyn kontenerowy

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Kontenery z towarami trafią najpierw liniami oceanicznymi z Chin do Gdańska. Potem, transportem drogowym dotrą do magazynu w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Kontenery z towarami trafią najpierw liniami oceanicznymi z Chin do Gdańska. Potem, transportem drogowym dotrą do magazynu w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Pixabay
Udostępnij:
Magazyn kontenerowy (CFS - Container Freight Station) w Sosnowcu otworzył operator logistyczny DB Schenker. Operator uruchomił też 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hong Kongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.

Magazyn przesyłek morskich powstał w Sosnowcu przy ulicy Sokolskiej. DB Schenker wzmacnia w ten sposób biznes dostaw oceanicznych, właśnie poprzez magazyn konsolidacyjny w Sosnowcu i cztery nowe linie drobnicowe z Chin. Ma to sprawić, że DB Schenker, będzie bliżej klientów, znajdujących się na południu Polski, w obrębie Dolnego i Górnego Śląska, a także Małopolski.

Nowe linie oceaniczne z Chin i magazyn w Sosnowcu

Operator logistyczny uruchomił 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hongkongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.

Musisz to wiedzieć

Kontenery dojadą do Sosnowca tirami

Do Sosnowca kontenery przyjadą z Gdańska transportem drogowym. Transport kolejowy trwa obecnie około tygodnia, wydłużyłoby to proces obsługi towarów.

- Podjęte działania ułatwią proces planowania dostaw do drzwi i dodatkowo obniżą ich koszt. Dystans na ostatnim odcinku zmniejszy się z ponad 600 km od polskich portów do niecałych 100 km – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Cluster Poland and North East Europe w DB Schenker. – Kontenery wyprawiane z największego portu na świecie ulokowanego w Szanghaju po około 37 dniach docierają do Gdańska. Po rozładunku statku w ciągu dwóch dni roboczych trafiają do magazynu konsolidacyjnego w Sosnowcu – dodaje.

Rozwiązanie dla mniejszego biznesu

Takie rozwiązanie dla tzw. drobnicy kontenerowej polecane jest firmom, które w obliczu aktualnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, zmniejszyły swoje zamówienia i ich przesyłki nie wypełniają całego kontenera.

– W takim przypadku klient płaci za usługę frachtu morskiego proporcjonalnie do wielkości przesyłki – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz.
Obiekt, w którym prowadzone są operacje w związku z konsolidacją i dekonsolidacją kontenerów drobnicowych dla klientów DB Schenker nie został specjalnie wybudowany, ale wynajęty.

Zobacz koniecznie

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie