Przesyłki morskie z Chin trafią najpierw... do Sosnowca. DB Schenker otworzył tu magazyn kontenerowy

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Kontenery z towarami trafią najpierw liniami oceanicznymi z Chin do Gdańska. Potem, transportem drogowym dotrą do magazynu w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Kontenery z towarami trafią najpierw liniami oceanicznymi z Chin do Gdańska. Potem, transportem drogowym dotrą do magazynu w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Pixabay
Magazyn kontenerowy (CFS - Container Freight Station) w Sosnowcu otworzył operator logistyczny DB Schenker. Operator uruchomił też 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hong Kongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.

Magazyn przesyłek morskich powstał w Sosnowcu przy ulicy Sokolskiej. DB Schenker wzmacnia w ten sposób biznes dostaw oceanicznych, właśnie poprzez magazyn konsolidacyjny w Sosnowcu i cztery nowe linie drobnicowe z Chin. Ma to sprawić, że DB Schenker, będzie bliżej klientów, znajdujących się na południu Polski, w obrębie Dolnego i Górnego Śląska, a także Małopolski.

Nowe linie oceaniczne z Chin i magazyn w Sosnowcu

Operator logistyczny uruchomił 4 linie oceaniczne z chińskich portów w Szanghaju, Ningbo, Hongkongu i Shenzhen. Przesyłki klientów po wpłynięciu do portu w Gdańsku zostaną w całości przetransportowane do Sosnowca i po rozformowaniu trafią do finalnych odbiorców.

Musisz to wiedzieć

Kontenery dojadą do Sosnowca tirami

Do Sosnowca kontenery przyjadą z Gdańska transportem drogowym. Transport kolejowy trwa obecnie około tygodnia, wydłużyłoby to proces obsługi towarów.

- Podjęte działania ułatwią proces planowania dostaw do drzwi i dodatkowo obniżą ich koszt. Dystans na ostatnim odcinku zmniejszy się z ponad 600 km od polskich portów do niecałych 100 km – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Cluster Poland and North East Europe w DB Schenker. – Kontenery wyprawiane z największego portu na świecie ulokowanego w Szanghaju po około 37 dniach docierają do Gdańska. Po rozładunku statku w ciągu dwóch dni roboczych trafiają do magazynu konsolidacyjnego w Sosnowcu – dodaje.

Rozwiązanie dla mniejszego biznesu

Takie rozwiązanie dla tzw. drobnicy kontenerowej polecane jest firmom, które w obliczu aktualnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, zmniejszyły swoje zamówienia i ich przesyłki nie wypełniają całego kontenera.

– W takim przypadku klient płaci za usługę frachtu morskiego proporcjonalnie do wielkości przesyłki – wyjaśnia Justyna Jaśkiewicz.
Obiekt, w którym prowadzone są operacje w związku z konsolidacją i dekonsolidacją kontenerów drobnicowych dla klientów DB Schenker nie został specjalnie wybudowany, ale wynajęty.

Zobacz koniecznie

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

iPolitycznie - Dominik Tarczyński - skrót 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie