Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont DW 928 Mikołów-Kobiór. Umowa podpisana, prace pochłoną blisko 250 milionów zł. Inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku

OPRAC.:
Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Wszystkie prace na DW 928 potrwają do wiosny 2026 roku
Wszystkie prace na DW 928 potrwają do wiosny 2026 roku Maciej Dziąbek/Śląski Urząd Marszałkowski
W czwartek 13 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowę na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 928. Wartość inwestycji to prawie 246 mln zł. Przebudowa, która będzie realizowana w trzech etapach, potrwa do wiosny 2026 roku.

Remont DW 928 Mikołów-Kobiór. Prace pochłoną blisko 250 milionów zł

W podpisaniu umowy uczestniczyli przedstawiciele władz województwa śląskiego, Zarządu Dróg Wojewódzkich i firmy Budimex, która będzie wykonawcą inwestycji.

ZOBACZ ZDJĘCIA

- Cieszę się, że rusza kolejna ważna inwestycja drogowa, jedna z największych, które w tym roku realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ta inwestycja obejmuje dwa powiaty: pszczyński oraz mikołowski i wierzę, że za 36 miesięcy będzie mogła służyć nie tylko mieszkańcom tych terenów, ale i całego województwa śląskiego - mówi członek Zarządu Województwa Śląskiego, Krzysztof Klimosz.

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 928 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DK nr 44 w Mikołowie, a kończy na skrzyżowaniu z DK nr 1 w miejscowości Kobiór.

Inwestycja podzielona jest na trzy etapy:

  • etap I: Mikołów – Wyry – od km 0+053 do km 5+069,
  • etap II: Wyry – Gostyń – od km 5+100 do km 13+028
  • etap III: Gostyń – Kobiór – od km 13+477 do km 15+441.

Szacowana łączna wartość robót budowlanych wynosi 245,6 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych w przypadku etapu Wyry – Gostyń to wiosna 2025 roku, a w zakresie etapów Mikołów – Wyry i Gostyń – Kobiór – wiosna 2026.

Jak informuje Śląski Urząd Marszałkowski, celem inwestycji jest poprawa dostępności, efektywności i jakości głównych szlaków drogowych w województwie śląskim. Obecnie droga wojewódzka nr 928 posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów nie jest właściwie odseparowany. Kwestie te wpływają negatywnie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę konstrukcji jezdni, ujednolicenie jej szerokości, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera