Efektem prac, których koszt szacowany jest na ponad 250 milionów złotych ma być sprawniejszy przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras.
Po zakończeniu okresu projektowego, wykonawca rozpoczął roboty na szlaku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice. W pierwszym etapie prowadzony jest demontaż sieci na jednym z dwóch torów.
- Do wymiany jest 41 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy, co zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, to m.in. wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej, Wolności oraz w Sosnowcu przy ul. Skwerowej. Na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym wyremontowane będą nastawnie. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, m.in. na przejeździe w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Dzięki zastosowaniu torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczone będzie oddziaływanie kolei na otoczenie. Prace torowe przewidziano również na stacji Bytom Bobrek - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA w styczniu 2019 roku podpisały z firmą PORR SA umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka. Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w połowie 2022 roku.
Przy okazji remontu na odcinku Bytom - Zabrze Biskupice - Maciejów Północny kolejarze zlikwidują też dotychczasowe perony na stacjach Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice i Zabrze Północ, gdzie kiedyś zatrzymywały się pociągi łączące Gliwice i Bytom. Temat wznowienia tego połączenia powraca co jakiś czas tak samo jak plany budowy nowych przystanków w miejscach, które dzisiaj cieszyłyby się zainteresowaniem podróżnych.
PKP PLK biorą pod uwagę, że w przyszłości ruch pasażerski na tej linii może zostać wznowiony. Kolejarze przyznają, że perony w stacjach Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice i Zabrze Północ zostaną rozebrane z uwagi na zły stan techniczny, ale zapewniają jednocześnie, że zostanie też zabezpieczony teren pod peron na stacji Bytom Bobrek w rejonie wiaduktu drogowego nad stacją, w ciągu ulicy Konstytucji.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?