Robotnicy wracają na drogę Pszczyna-Racibórz. Zamkną zjazd, bo osuwa się skarpa

Arkadiusz Biernat
Arkadiusz Biernat
Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz w Rybniku mierzy 10 km. Oddana została do użytku w kwietniu 2020 roku. Kosztowała 433 mln zł.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz w Rybniku mierzy 10 km. Oddana została do użytku w kwietniu 2020 roku. Kosztowała 433 mln zł.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Aleksander Król
Nie minęły nawet trzy miesiące od oddania Drogi Regionalnej Pszczyna-Racibórz w Rybniku, a drogowcy już muszą wkroczyć do akcji. Zamknięty zostanie jeden ze zjazdów, bo osuwa się skarpa. - Będą to prace gwarancyjne - słyszymy w Urzędzie Miasta w Rybniku.

Zamykają zjazd nowej obwodnicy

Drogę Regionalną Pszczyna-Racibórz otwarto w kwietniu 2020 roku, a drogowcy już muszą wkroczyć do akcji. W czwartek (9.07) na jeden dzień awaryjnie zamknięty zostanie zjazd na ulicę Chwałowicką (węzeł Chwałowicka) od strony Żor.

- Zamknięcie związane jest z koniecznością naprawy niebezpiecznie osuwającej się skarpy. Prace zostaną wykonane w ramach gwarancji - słyszymy w Urzędzie Miasta w Rybniku.

Dojazd do ul. Chwałowickiej (DW929): kontynuując jazdę ul. Droga Regionalna przez Węzeł Śródmiejska dalej zawracając na Rondzie Paryż w ciągu ulicy Wodzisławskiej DK78 i z powrotem w kierunku Żor przez Węzeł Śródmiejska do zjazdu na Węźle Chwałowicka na ul. Chwałowicką (DW929).

Musisz to wiedzieć

Obwodnica Rybnika

Droga Regionalna Racibórz-Pszczyna to nowa obwodnica Rybnika. Trasę udostępniono w kwietniu 2020 roku, po trzech latach od wbicia pierwszej łopaty na placu budowy. Drogą przy prędkości 100 km na godzinę, sprawnie przemieścimy się na przeciwległy kraniec miasta – od drogi krajowej 78, aż po autostradę A1.

Przypomnijmy – największa w historii Rybnika inwestycja drogowa obejmuje:

  • 10,2 km trasy dwujezdniowej
  • 860 m Drogi Śródmiejskiej
  • 13 obiektów inżynieryjnych (11 wiaduktów i 2 mosty)
  • 5 bezkolizyjnych węzłów drogowych
  • liczne ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, sieć kanalizacji deszczowej, przepusty i przejścia dla zwierząt.

Inwestycję zrealizowano za 433 mln zł, z czego prawie 290 mln zł stanowiło dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Zobacz koniecznie

Nie przeocz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Seba

https://youtu.be/wtuMgQ4-q-k

S
Seba

Przy tak dużej ilości opadów jak mamy dzisiaj skarpy by musiały być wykładane płytami ażurowymi lecz wtedy i cena takiej inwestycji by wzrosła. Zapraszam na you tube na kanał "budowa śląsk" tam znajdziecie filmiki z budowy nowego stadionu. Pozdrawiam.

Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie