Rusza akcja „Promocyjne LATO 2021 w Śląskim”
Udział w terenowej eskapadzie z grupą jurajską GOPR, wspinaczka skałkowa, spływy kajakowe, a także zwiedzanie obiektów wpisanych na listę UNESCO - to tylko niektóre z atrakcji, które zostały przygotowane dla turystów w ramach ruszającej właśnie akcji „Promocyjne LATO 2021 w Śląskim”. Osoby, które odwiedzą nasz region będą mogły z nich skorzystać bezpłatnie. Konieczne jednak będzie spełnienie określonych w regulaminie wymogów, np. udokumentowanie trzydniowego pobytu z noclegiem lub odwiedzenie pięciu konkretnych atrakcji turystycznych. Są one zróżnicowane i zależą od regionu województwa.
W akcji biorą udział:
- Jura Krakowsko-Częstochowska,
- Śląsk Cieszyński,
- Beskidy,
- Kraina Górnej Odry oraz
- obiekty UNESCO w Tarnowskich Górach.
Już w ubiegłym roku tego typu akcja została zainicjonowana i cieszyła się dość dużą popularnością. Dlatego też postanowiono to powtórzyć.
- W tym roku tego zadania podjęła się Śląska Organizacja Turystyczna. Przeznaczyliśmy na ten cel z naszego budżetu 200 tys. zł. Współorganizujemy całość z markami turystycznymi i z ich udziałem finansowym. Akcja ma na celu przekonać turystów do odwiedzenia naszego regionu. Jest to taka nasza karta przetargowa - mówi Agnieszka Sikorska ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Przed pandemią koronawirusa, co roku, województwo śląskie odwiedzało średnio ok. 6 mln turystów (jest to szósty wynik, jeśli chodzi o województwa). - Mam nadzieję, że niedługo do takich liczb powrócimy. Branża przynosi nawet 6 miliardów zł wpływu dla podmiotów zajmujących się turystyką w naszym regionie - kontynuuje Agnieszka Sikorska.
Jakie atrakcje czekają na turystów w ramach akcji?
Jakie atrakcje czekają na turystów? Na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej będzie można poznać najciekawsze miejsca w okolice w towarzystwie przewodnika, a także wybrać się na terenową eskapadę z Grupą Jurajską GOPR czy spróbować wspinaczki skałkowej pod okiem instruktorów.
- Chcemy zachęcić osoby do uprawiania wspinaczki, który staje się coraz mocniej sportem powszechnym. Mamy nadzieję, że będzie się to wszystko rozwijało - tym bardziej, że wspinaczka skałkowa jest już sportem olimpijskim. Niebawem będziemy widzieć podczas olimpiady rywalizację zawodników w tej dyscyplinie - podkreśla Robert Nieroda, przedstawiciel Związku Gmin Jurajskich.
W Beskidach z kolei na turystów czekał będzie przewodnik, który zabierze ich na górską wyprawę z elementami bushcraftu czy do jaskini.
- Staraliśmy się przygotować na ten sezon różne atrakcje, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Podzieliliśmy je na takie, które będą bardziej ekskluzywne, dla małej ilości osób, ale także takie, które odbywać się będą właściwie codziennie - wyjaśnia Marcin Filip ze Stowarzyszenia Region Beskidy.
Śląsk Cieszyński oraz Kraina Górnej Odry przygotowały z kolei oferty darmowych wejść do atrakcji turystycznych, gratisowe spływy kajakowe, pobyty w hotelach czy pamiątkowe gadżety z regionu.
- Jesteśmy najmłodszą marką, ale to nie oznacza, że nie mamy nic do zaoferowania, wręcz przeciwnie. Proponujemy m.in. spływy kajakowe. Chcemy pokazać, że turystyka kajakowa jest ciekawa i może wciągnąć na dłużej - mówi Adam Miera, przedstawiciel Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku.
Nie przeocz
Swoją ofertę przygotowały także Tarnowskie Góry, a konkretnie Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Tarnogórskiej. W ramach biletu wstępu do Sztolni Czarnego Pstrąga będzie można też zwiedzić gratis Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach, czyli obiekty wpisane na listę UNESCO.
- Nasz akcja nazywa się "UNESCO 2 za 1". Ma ona pobudzić wszystkie osoby, które jeszcze dotąd nas nie odwiedziły, albo chciałyby zwiedzić te dwa obiekty nieco taniej. Pandemia koronawirusa dała nam mocno w kość, więc chcemy okres wakacyjny wykorzystać maksymalnie. Z pakietu promocyjnego, który jest limitowany, skorzysta prawie 1400 osób. Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji będziemy w regionie jeszcze bardziej rozpoznawalni - dodaje Grzegorz Rudnicki ze Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Tarnogórskiej.
Jak czytamy w zapowiedziach, oferty w ramach akcji dodawane będą do systemu sukcesywnie. Od 9 lipca będzie można rezerwować atrakcje na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej oraz w Beskidach. Z kolei od 15 lipca usługi dla turystów będą dostępne także na Śląsku Cieszyńskim, w Krainie Górnej Odry. Tego samego dnia ruszy sprzedaż biletu do Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach.
Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące warunków akcji można znaleźć na stronie slaskie.travel.
Musisz to wiedzieć
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?