Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skrzyżowanie na popularnej „wiślance” w Ustroniu już po przebudowie. Inwestycja za ponad 13 mln złotych

Kamil Lorańczyk
Kamil Lorańczyk
W Ustroniu przebudowano skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 941 z ulicami Kozakowicką i Dominikańską. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Ustroniu przebudowano skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 941 z ulicami Kozakowicką i Dominikańską. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE ZDW w Katowicach
Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej 941, popularnej „wiślanki”, z powiatowymi ulicami Kozakowicką i Dominikańską w Ustroniu dobiegła końca. Koszt inwestycji, sfinansowanej przez samorząd województwa śląskiego, wyniósł 13,7 mln zł – podał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Śląskie. Zakończono przebudowę skrzyżowania na popularnej „wiślance” w Ustroniu

Marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski podkreślił, że przebudowa skrzyżowania w Ustroniu była nie tylko inwestycją poprawiającą jakość infrastruktury, ale przede wszystkim bezpieczeństwo uczestników ruchu.

– Na tym odcinku dochodziło do wielu groźnych wypadków. Budowa sygnalizacji świetlnej oraz elementów poprawiających bezpieczeństwo przyczynią się do ograniczenia tych niebezpiecznych zjawisk – wyjaśnił.

Umowę na realizację zadania podpisano we wrześniu 2022 roku z firmą Strabag Infrastruktura Południe. Jej wartość to 13 mln 700 tys. zł brutto. W całości została sfinansowana z budżetu samorządu województwa śląskiego.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach podał, że inwestycja polegała na przebudowie odcinków dróg – wojewódzkiej 941 oraz powiatowych ulic Kozakowickiej i Dominikańskiej, wykonaniu elementów poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, budowie chodników w obszarze skrzyżowania, a także między innymi przebudowie istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych oraz odwodnieniu (kanalizacja deszczowa i rowy drogowe). Ustawiona została sygnalizacja świetlna.

Jak zaznaczono, konstrukcja drogi została wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne wykonano z asfaltów wysokomodyfikowanych. Przewidywana trwałość dróg przebudowywanych i budowanych wynosi 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy. Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie w regionie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera