T-Mobile odda pieniądze klientom. Sprawdź, za co. Chodzi o niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid [8. 7. 2020 r.]

TK
T-Mobile odda pieniądze klientom. Sprawdź, za co. Chodzi o niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid
T-Mobile odda pieniądze klientom. Sprawdź, za co. Chodzi o niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid Pixabay
Udostępnij:
T-Mobile odda pieniądze klientom, których ważność kont pre-paid wygasła. Firmę zobowiązał do tego prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy najwięksi operatorzy oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę. Przypomnijmy, że z tego powodu został ukarany m.in. Polkomtel, na który UOKiK nałożył 20 mln złotych kary.

T-Mobile odda pieniądze klientom. Chodzi o niewykorzystane środki z kont pre-paid

T-Mobile będzie musiał oddać klientom niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid. Operator został do tego zobowiązany przez prezesa UOKIK Tomasza Chróstnego. To efekt kontroli, czy najwięksi operatorzy komórkowi oddają swoim klientom niewykorzystane pieniądze, w chwili, gdy konto na kartę traci swoją ważność.

Wcześniej - w styczniu 2020 - z tego powodu karą w wysokości 20 mln złotych został obłożony Polkomtel.

Konsumenci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Musisz to wiedzieć

T-Mobile pod lupą UOKIK. Konsumenci nie mogą tracić środków

Najnowsza decyzja prezesa UOKIK jest pierwszą zobowiązującą w tego typu sprawie i dotyczy sieci T-Mobile. W regulaminie usług przedpłaconych czytamy:

W przypadku utraty Ważności Konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane po upływie 14 dni.

Chcąc uniknąć utraty środków trzeba doładować konto, co przedłuży jego ważność. Jeśli klient tego nie zmieni, bo zapomniał, albo chce zmienić operatora, to pieniądze przepadają. Może go to również zniechęcić do wyboru oferty konkurencyjnej firmy - uzasadnia UOKIK.

Polskę czeka dostosowania prawa do unijnego, które mówi, że przy zmianie operatora, dotychczasowy dostawca usług musi na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki.

Zobacz koniecznie

Jak ubiegać się o zwrot pieniędzy od T-Mobile?

  • uprawnienia posiadać będą klienci obecni lub nowi, którzy w ciągu złożenia wniosku mają 6-miesięczny staż w T-Mobile Polska,
  • konsument musi złożyć wniosek (e-mail lub przez kontakt z Biurem Obsługi Abonenta) o zwrot niewykorzystanych pieniędzy w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności konta albo zmiany operatora,
  • zgodnie z Europejskim Kodeksem Łączności Elektronicznej spółka może pobrać opłatę manipulacyjną – na podstawie decyzji zobowiązującej jej wysokość nie może jednak przekroczyć kwoty dwudziestu złotych.
  • w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, pieniądze zostaną przelane na wskazany przez konsumenta rachunek bankowy. Klient może także zdecydować o przekazaniu środków na jego inne konto w T-Mobile.

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie