Tramwaje Śląskie mają nowy tramwaj Moderus Beta. Przyjechał do Bytomia

MIW
Tramwaje Śląskie już mają nowy tramwaj Moderus Beta. Przyjechał do Bytomia
Tramwaje Śląskie już mają nowy tramwaj Moderus Beta. Przyjechał do Bytomia Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie odebrały już pierwszy z 12 zamówionych w poznańskich zakładach Modertrans pojazdów Moderus Beta. W czwartek tramwaj został przewieziony na lawecie do zajezdni w Bytomiu. W przyszłym tygodniu rozpocznie się jego procedura odbiorowa, a potem jazdy techniczne.

Kolejne Moderusy mają trafić na Śląsk we wrześniu i październiku. Stacjonować będą w zajezdniach tramwajowych w Bytomiu i Będzinie. Na razie nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy rozpoczną kursy z pasażerami.

- Z całą pewnością nastąpi to jesienią – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Na zakup 12 pojazdów TS wydały 47,4 mln złotych. Moderusy są tramwajami dwukierunkowymi, które kierowane będą na te odcinki, gdzie akurat prowadzone będą remonty (do zawrócenia nie potrzebują pętli). Mniej więcej na 1/4 swojej długości mają niską podłogę. Mogą przewieźć 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących.


*Kontrowersyjna reklama Żytniej to wstyd dla całej branży. Polmos przeprasza
*Pies uratował dziecko od śmierci! Suczka Perełka bohaterką. Oto ona
*Sosnowiec lepszy od Katowic. Ulica Małachowskiego bardziej zabawowa niż Mariacka
*Przepis na leczo SPRAWDZONY I NAJSZYBSZY
*Gdzie jest Basia, która jako dziecko zaginęła 15 lat temu? Rodzice wciąż szukają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jo
Konstrukcyjnie jest oparty na wagonach 105 N , ale zrobiony z całkowicie nowych elementów i nic nie było modernizowane tylko jest to zrobione tak fabrycznie. Po prostu ze względów opracowania projektu dla polskich firm tramwajowych jest to proste rozwiązanie, żeby w miarę tanio wyprodukować tramwaj zamiast tworzenia całkowicie nowej konstrukcji, która byłaby kilkukrotnie droższa.
R
RM
2 wagony 105N połączone niskopodłogowym modułem. Sama nazwa podpowiada.
s
saski
21 wiek a tramwaje kupują bez klimatyzacji byle urzędasy sobie je zamontują w biurach , a pospólstwo niech się poci , jak to dobrze że nie muszę jeździć komunikacją publiczną
z
zyz
A czy nie są to czasem zmodernizowane wagony typu 105 N z Chorzowskiego Konstalu pamiętające lata prosperity Edwarda Gierka ?
ś
śląska ośmiornica
Przecież to ich zasługa, że zajmują obecnie wszystkie stanowiska i podejmują decyzje o uszczęśliwianiu autochtonów
n
na rower jak ci ciepło ;)
Tylko nie rób tego zimą bo będziesz miał chłodziarkę.
b
był sobie prl ;))
I część szła nawet na eksport? Ponoć teraz produkują rewelacyjne garaże- blaszaki ?
c
ciekawski
Czy mają klimatyzację? Jeśli nie, to kto znowu wpadł na genialny pomysł zakupu czegokolwiek bez klimy?
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie