Wicemarszałek Skowronek: Zajrzę do każdej przychodni

Aleksandra Skowronek
Aleksandra Skowronek
Aleksandra Skowronek Bartłomiej Romanek
Wczoraj pisaliśmy, co pacjentów najbardziej "uwiera" w działalności placówek służby zdrowia. Nie sięgaliśmy po żadne akademickie raporty, ani statystyki - po prostu oddaliśmy głos samym pacjentom, których spotkaliśmy przed drzwiami przychodni w naszym regionie. Dziś o komentarz do tej sondy poprosiliśmy Aleksandrę Skowronek, nową wicemarszałek województwa śląskiego, która odpowiada za służbę zdrowia.

Kłopoty z rejestracją, konieczność przyjeżdżania dwukrotnego przyjeżdżania do przychodni tego samego dnia - na to najczęściej skarżyli się nam pacjenci. Jest pani zaskoczona tymi kłopotami mieszkańców regionu?
Owszem jestem. W Rudzie Śląskiej i Świętochłowicach, gdzie wcześniej odpowiadałam za służbę zdrowia, już dawno obowiązuje rejestracja telefoniczna, a pacjent przychodzi do lekarza na konkretną godzinę.

Tam, gdzie sprawdzaliśmy, też taki model obowiązuje, ale część pacjentów twierdzi, że w praktyce nie zawsze działa tak, jak powinien.
To oczywiście wymaga diagnozy i dlatego zamierzam osobiście odwiedzić wszystkie podległe samorządowi placówki służby zdrowia. Generalnie idealnym modelem jest rejestracja telefoniczna, choć zdaję sobie sprawę, że tam, gdzie ona jeszcze nie działa, pacjentów trzeba będzie do tego stopniowo przyzwyczaić. Nie da się tego zrobić z dnia na dzień.

Kolejna grupa skarg pacjentów dotyczy kolejek i czasu oczekiwania na wizytę u lekarza. Co z tym można zrobić?
To niestety problem Narodowego Funduszu Zdrowia. Gdyby kontakty, jakie podpisują z nim placówki służby zdrowia były wyższe, to i kolejki pacjentów byłyby odpowiednio mniejsze. Na wysokość zawieranych kontaktów samorząd województwa nie ma jednak wpływu, a w obecnej sytuacji kontrakt można wyczerpać w ciągu kilku miesięcy. A co przez pozostałą część roku?

Jaki zatem ma pani plan działań na pierwszy okres swojego urzędowania? Zacznie pani od wizyt w terenie?
Na początek chcę się zapoznać z sytuacją finansową każdej podległej samorządowi placówki służby zdrowia. Dopiero jak będę miała obraz finansów, to ruszę w teren, #by osobiście odwiedzić każdą jednostkę. Kolejnym krokiem zaś będzie przedstawienie marszałkowi propozycji konkretnych działań. Na razie nie chcę jednak mówić o żadnych zmianach. Na takie szczegóły jest jeszcze za wcześnie.

Rozmawiał Michał Wroński


*Próbny sprawdzian szóstoklasistów 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Horoskop 2014: Karty tarota ostrzegają [PRZEPOWIEDNIE NA 2014]
*Tabliczka mnożenia do wydrukowania [WZORY TABLICZEK MNOŻENIA]
*Urlop macierzyński 2014 [ZASADY I TERMINY: URLOP RODZICIELSKI]

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rycho
druga Kopaczowa, naopowiada i zniknie
r
rudzianin
a ile przychodni ma województwo? oj, cos się pani pomyliło....
K
Karol
Niestety tak nie jest i to w Rudzie Śląskiej! W przychodni leczenia zimnem telefonicznie nie można się zarejestrować. Po przyjeździe i rejestracji zabiegi wyznaczono mi za kilka miesięcy. Po pewnym czasie, z uwagi na konflikt terminów leczenia konieczne było przesunięcie zabiegów. Ku mojemu zdziwieniu zmiana terminu wymagała także przyjazdu osobistego (jestem osobą niepełnosprawną z sąsiedniego miasta). Pani Marszałek proszę rozpocząć porządki od Rudy Śląskiej!
R
Ruan
Czy ktoś może mi odpowiedzieć jaka część NFZ "idzie" na płace lekarzy, utrzymanie infrastruktury medycznej, a ile na leczenie pacjentów (w %) ???????????????????????

Może D.Z. odpowie na to pytanie !!!!!!!!!!!!!
Dodaj ogłoszenie