Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wstrzymają ruch na S86 w nocy z 9 na 10 listopada. Rozbiórka kładki na Roździeńskiego HARMONOGRAM

DN
W nocy z 9 na 10 listopada drogowcy trzy razy wstrzymają ruch na alei Roździeńskiego. Powód: trzeba rozebrać przęsło nieczynnej kładki wąskotorówki. Wszystko ma wrócić do normy o 5 rano 10 listopada.

W nocy z 9 na 10 listopada drogowcy będą demontowali przęsła kładki na alei Roździeńskiego w Katowicach. Jak szacują wraz z płytą betonową mogą ważyć nawet 170 ton. Od kilku dni są już utrudnienia: skrócony jest wyjazd z CH Agata i Ikea na Roździeńskiego. W środę wieczorem na Roździeńskiego ma przyjechać dźwig. To zaczną się przygotowania do rozbiórki jednego przęsła kładki (północnego). Uwaga! Aleja Roździeńskiego może być w nocy ze środy na czwartek zamknięta!

- Na czas demontażu przęseł planowane jest trzykrotne, trwające około 30 minut, całkowite wstrzymanie ruchu na S86 – zapowiadają drogowcy.

S86 to aleja Roździeńskiego, czyli trasa łącząca Katowice z Sosnowcem. Każdej doby przejeżdża nią ponad 100 tys. aut. Zamknięta będzie droga od Sosnowca do Katowic. Kładka znajduje się za sklepami IKEA i Agata. Prace będą prowadzone w nocy w godzinach od północy do 5. nad ranem (10 listopada 2016).

To pierwszy etap demontażu 2 z 4 przęseł obiektu. Pozostałe 2 przęsła będą demontowane także nocą, ale w nocy ze środy na czwartek, 16 na 17 listopada 2016. Wówczas może być zamknięta trasa z Katowice w stronę Sosnowca.

Uwaga! Powyższy plan uzależniony jest od wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych.
W całości kładka nad Roździeńskiego zostanie zlikwidowana do 15 grudnia 2016 r.
Co dokładnie robią na S86 drogowcy?
W ramach rozbiórki kładki wykonano podpory tymczasowe w pasie rozdziału drogi S86.

Do wykonania pozostał zakres obejmujący:

  1. rozbiórkę przęseł kładki wraz z wyposażeniem,
  2. rozbiórkę podpór kładki,
  3. rekultywację terenu po wykonanych robotach poprzez uzupełnienie brakującego gruntu, wyplantowanie go nawiązując do ukształtowania przylegającego ternu,
  4. całość wykończona będzie warstwą ziemi urodzajnej a następnie obsiana trawą.

Rozbiórka obiektu spowodowana jest jej złym stanem technicznym. Pozostawienie obiektu w istniejącym stanie prowadziłoby do jej dalszej szybkiej degradacji, a w konsekwencji nawet do poważnej awarii obiektu. Jeszcze w latach 80. kładką, na której były tory kolejki wąskotorowej (sukcesywnie domontowano je od końca października 2016) jeździła jeszcze kolejka z Katowic do siemianowickich Michałkowic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!