Za 219 mln zł z Czechowic-Dziedzic pojedziemy wygodniej

Łukasz Klimaniec
Łukasz Klimaniec
Janusz Wojtowicz
Udostępnij:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano – montażowych na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice. Szacowany koszt to 219 mln zł. W efekcie na tej trasie pociągi będą wygodniejsze, poprawi się poziom bezpieczeństwa i obsługi pasażerów na stacjach i przystankach.

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano – montażowych na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice jest drugim przetargiem, po ogłoszonym w marcu na odcinek Trzebinia – Oświęcim, a szacowanym na ok. 324 mln zł.

Jak informują przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.za 219 mln zł zostaną przebudowane stacje i przystanki (Oświęcim, Brzeszcze Jawiszowice, Dankowice, Brzeszcze, Kaniów, Jawiszowice Jaźnik) , na których dzięki lepszemu wyposażeniu peronów, podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, zyskają lepszą obsługę i łatwiejszy dostęp do pociągów.

Sprawniejszą jazdę na między Czechowicami-Dziedzicami, a Oświęcimiem oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni przebudowa 13 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach - w Oświęcimiu, Rajsku, Brzeszczach, Brzeszczach Jawiszowicach, Jaźniku oraz Dankowicach.

- Prace na ponad 20 km odcinku obejmą też 45 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć wiaduktów. Wyeliminuje to zwolnienia pociągów. Ten efekt korzystnie wpłynie m.in. na sprawność i atrakcyjność przewozów towarowych. Transport większej liczby ładunków po torach będzie korzystny dla stanu dróg i środowiska -podkreślają przedstawiciele PKP PLK S.A.

Prace budowlane na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice, planowane są w latach 2020 – 2021. Obecnie prowadzona jest także procedura przetargowa na odcinek Trzebinia – Oświęcim. Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych planowane jest do 2021 r.

Linia nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice wykorzystywana jest do obsługi ruchu pasażerskiego oraz towarowego, a w szczególności do realizacji transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalni i tranzytu towarów przez Republikę Czeską na południe Europy.

Tour de Pologne 2017 ETAPY, TRASA, GDZIE KIBICOWAĆ

Tajemnicze zamknięcia aptek. Dlaczego je likwidują?

Zawalił się dom w Dębieńsku

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie