Centrum Przesiadkowe „Sądowa” będzie gotowe pod koniec roku
Centrum Przesiadkowe „Sądowa” ma być gotowe przed końcem roku, a udostępnione podróżnym na początku 2020 r. Inwestycja kosztuje 60 mln zł (w tym 30 mln zł to dofinansowanie). Co ważne węzeł będzie nowym dworcem autobusowym Katowic.
Budowa powoli finiszuje. Aktualnie montowane są panele w kolorze grafitowym na fasadzie budynku obsługi podróżnych. To w tym 2-kondygnacyjny budynku będą m.in. poczekalnia, kasy, toalety, ale też punkt gastronomiczny.
Gotowe jest też zadaszenie olbrzymiej wiaty nad peronami autobusowymi, a tuż obok dobiegają końca prace związane z budową układu drogowego dla dworca, ale również wokół niego.
Zobaczcie koniecznie
Bezpośrednio przy centrum przesiadkowym, na ulicy Goeppert – Mayer wyznaczono czwarty pas ruchu, to buspas dedykowany dla autobusów oraz taksówek. Ruch tym pasem będzie odbywał się od strony centrum Katowic w kierunku Gliwickiej. Nowością na tej ulicy będzie też nowa sygnalizacja świetlna przed zjazdem na Sądową.
Gotowe są też wjazdy i wyjazdy na teren CP „Sądowa”, a na ulicach Sądowej i Goeppert – Mayer powstały wyspy dla pieszych i nowe przejścia.
Centrum Przesiadkowe „Sądowa” nowym dworcem autobusowym Katowic
Przypomnijmy, że CP „Sądowa” będzie jednym z najważniejszych węzłów przesiadkowych w Katowicach. Ma bowiem pełnić funkcję nowego dworca autobusowego, z którego będą operowały autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.
- Będzie to alternatywa dla przewoźników oraz pasażerów obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi – dodają urzędnicy.
Na CP "Sądowa" składać ma się budynek obsługi podróżnych, w którym na parterze zaplanowano poczekalnię dla połączeń lokalnych, a na piętrze – dla połączeń międzynarodowych.
W budynku będą też toaleta, przechowalnia bagażu, kiosk, bar i kasa z biletami na połączenia międzynarodowe. Będzie tu również miejsce na dyspozytornię, pomieszczenia dla kierowców autobusów dalekobieżnych oraz dedykowane im sanitariaty.
Centrum Przesiadkowe "Sądowa" w Katowicach na finiszu. Gotow...
Na terenie węzła zaplanowano jeszcze wiatę rowerową oraz parking dla około 50 samochodów, w pozostałej części parkingu będą miejsca postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej, tzw. miejsca odstawne.
Kolejne dwa centra przesiadkowe w Katowicach budowane są w rejonie pętli tramwajowych w Brynowie oraz Zawodziu (natomiast w ubiegłym roku otwarto CP „Ligota”).
Nie przegapcie

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?