Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Tramwaj na Parkitkę? Radni PO i miłośnicy komunikacji zbierają podpisy pod wnioskiem

B. Romanek, A. Kaczmarek
Radni Platformy Obywatelskiej i Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej mają dość czekania na decyzję władz miasta o budowie nowej linii tramwajowej na Parkitkę. Dlatego rozpoczęli akcję zbierania podpisów pod wnioskiem o realizację tej inwestycji.

- Chcemy przekonać pana prezydenta, żeby podjął pozytywną decyzję w sprawie budowy nowej i linii - to jedna rzecz. Druga to zadysponowanie pozostałych środków na wymianę taboru, remont linii czy ewentualne przedłużenie niewielkich fragmentów na Raków i Północ, przy czym Parkitka jest priorytetem - podkreśla Krawczyk.

- Chcemy powiązać tramwaj z dzielnicami południowymi i północnymi, ponieważ po wybudowaniu linii na Parkitkę, powstałyby dwie relacje: pierwsza Raków, Wrzosowiak, Ostatni Grosz, Śródmieście i Parkitka, a druga Północ, Tysiąclecie i Parkitka - mówi radny. Nowa linia miałaby również ułatwić mieszkańcom transport do szpitala na Parkitce.

- Mamy część na Kucelinie - dawny szpital hutniczy, połączenie przy PCK - bardzo blisko jest szpital na Tysiącleciu - z główną częścią na Parkitce, gdzie byłaby pętla tramwajowa. Mieszkańcy z różnych części miasta mogliby swobodnie dostać się do szpitala - przekonuje Krawczyk. I dodaje, że jest zwolennikiem rozwiązania, by poprowadzić nową linię ul. Dekabrystów. - Nowa linia skręcałaby z Armii Krajowej w lewo przy Hali Polonia, dalej prowadziła ul. Dekabrystów i w kierunku Okulickiego i w prawo do tramwaju. To zdaniem Krawczyka, najprostsze połączenie i największa obsługa ruchu pasażerskiego. - wariantów jest kilka, za wcześnie mówić o konkretnych rozwiązaniach - mówi Krawczyk.

Radni PO wspólnie z CKMKI rozpoczęli walkę o nową linię tramwajową, bo Częstochowa ma otrzymać duże środki w funduszy unijnych na rozwój komunikacji miejskiej. PO od początku stoi na stanowisku, że priorytetem powinno być ich wydanie na nową linię tramwajową i nowe tramwaje. Tymczasem miasto optuje za kupnem tramwajów, ale resztę środków woli przeznaczyć na remont torowiska, które od śródmieścia aż po Tysiąclecie i Północ jest w złym stanie. Zwolennicy nowej linii twierdzą, że remonty torów miasto mogłoby wykonywać stopniowo, z własnych środków.

Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk, chcąc zasięgnąć opinii mieszkańców, zlecił specjalistycznej firmie opracowanie specjalnej analizy komunikacyjnej dla miasta, która ma dać odpowiedź, czy nowa linia tramwajowa jest potrzebna, ale także, czy należy zmienić siatkę połączeń autobusowych i gdzie realizować najważniejsze inwestycje drogowe. Tyle, że jej wyniki miały być znane już pod koniec sierpnia, a do dzisiaj ich nie przedstawiono. Zdaniem zwolenników nowej linii na Parkitkę, to celowe gra na zwłokę, aby podjęto decyzję o wydaniu pieniędzy na remonty torów. - Prawdopodobnie analiza zostanie przedstawiona radnym i mediom w czwartek - poinformował nas Włodzimierz Tutaj, rzecznik UM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!