Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza. Tunel, nowy peron, ronda, drogi rowerowe. Tak zmienia się miasto. Kiedy finał prac?

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Dąbrowie Górniczej - Gołonogu powstaje nowe centrum przesiadkowe, a w jego ramach dodatkowy peron, tunel pod torami kolejowym oraz zmieniony układ drogowy. Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Dąbrowie Górniczej - Gołonogu powstaje nowe centrum przesiadkowe, a w jego ramach dodatkowy peron, tunel pod torami kolejowym oraz zmieniony układ drogowy. Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
Dąbrowa Górnicza dziś to jeden, wielki plac budowy. Całe miasto pełne jest ciężkiego sprzętu, koparek, dźwigów, walców. Nic więc dziwnego, że wiele dzieje się także w dzielnicy Gołonóg, gdzie powstaje nowe centrum przesiadkowe, a dokładnie jego pierwsza część. W jej ramach m.in. nowe perony, a także drugi tunel dla kierowców pod linią kolejową, dzielącą miasto na dwie części.

Aktualnie prace w dzielnicy Gołonóg, jak informuje ich wykonawca – firma Nowak-Mosty – skupiają się na budowie 200-metrowego peronu nr 1 wraz z przejściem podziemnym i szybami windowymi. Windy umożliwią korzystanie z przejścia pod torami osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Obecnie trwają prace związane z budową wyjścia schodowego i szybu windowego segment S1 przejścia pod torami. Zabetonowano płytę ustroju nośnego wiaduktu kolejowego. Równocześnie prowadzone są prace na przepuście RBN1 pomiędzy komorami rewizyjnymi 3 a 4. W części torowej kontynuujemy budowę odwodnienia torowiska oraz prowadzimy prace wykończeniowe na peronie nr 1 – informuje Maciej Woźniak, kierownik robót mostowych.

Prace w rejonie przejazdu drogowego koło dworca PKP rozpoczęły się na początku września 2021 roku. Cała inwestycja ma duży zasięg, bo obejmuje nie tylko prace na peronach przy dworcu, ale także m.in. budowę tunelu pod torami kolejowymi, dzięki któremu kierowcy za kilka miesięcy pojadą bez czekania przed zamkniętym przejazdem kolejowym w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa oraz terenów rekreacyjnych nad Pogorią III oraz Pogorią IV. Z bezpiecznej przeprawy skorzystają także rowerzyści oraz piesi.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Termin zakończenia prac zaplanowany został na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe z nowymi parkingami. Miasto cały czas zabiega, by PKP zdecydowało się także na przebudowę dworca w Gołonogu, który od kilku lat stoi zamknięty.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku wspomnianej dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera