Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA w Katowicach unieważniła przetarg na remont oświetlenia nad ekspresową S86. Wszystkie oferty przekraczały budżet

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Przy S86 zaplanowano 178 nowych  słupów i 269 opraw oświetleniowych. To więcej niż jest ich obecnie. Obecnie na wspomnianym odcinku S86 stoi 101 betonowych słupów, na których zawieszonych jest 159 opraw (lamp).Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Przy S86 zaplanowano 178 nowych słupów i 269 opraw oświetleniowych. To więcej niż jest ich obecnie. Obecnie na wspomnianym odcinku S86 stoi 101 betonowych słupów, na których zawieszonych jest 159 opraw (lamp).Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Lucyna Nenow
Nad ekspresową S86 nie zaświecą, na razie, ledowe lampy, jak zakładano jeszcze kilka miesięcy temu. Wszystkie oferty zgłoszone w przetargu, które wpłynęły do katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przekraczają bowiem budżet zakładany na tę inwestycję. Przetarg został unieważniony.

Przy S86 miało stanąć 178 nowych słupów z 269 oprawami ledowymi

To była jedna z ważniejszych inwestycji, jaką planowano na ten rok na S86 między Katowicami i Sosnowcem. Ekspresowa S86 to jedna z najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce, dlatego też nowe oświetlenie, ledowe, poprawiłoby znacznie bezpieczeństwo w tym miejscu po zmroku.

INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE

Przy S86 zaplanowano 178 nowych słupów i 269 opraw oświetleniowych. To więcej niż jest ich obecnie. Obecnie na wspomnianym odcinku S86 stoi 101 betonowych słupów, na których zawieszonych jest 159 opraw (lamp). Gdy remont się zakończy słupów będzie dużo więcej, bo 178. Zawiśnie na nich 269 nowoczesnych, ledowych opraw. Droga będzie oświetlona dużo lepiej niż obecnie. To efekt dostosowania oświetlenia do obecnych standardów panujących na drogach ekspresowych w Polsce.

Planowano, że na odcinku prawie 2,6 kilometra, pomiędzy ulicą Małobądzką a wiaduktem nad rzeką Brynica zostaną wymienione istniejące oprawy sodowe na nowoczesne oprawy ze źródłem światła wykonanym w technologii LED, a istniejące słupy betonowe zostaną zastąpione aluminiowymi.

Inwestycja miała się także opłacać pod względem ekonomicznych kosztów utrzymania nowego oświetlenia, bo dzięki zastosowaniu energooszczędnych źródeł światła, ilość zużywanego na oświetlenie drogi prądu miała być niższa, podobnie jak prognozowane po remoncie koszty jego utrzymania.

Oferty w przetargu na remont oświetlenia nad S86 przekraczały budżet GDDKiA

Okazuje się jednak, że, przynajmniej na razie, ledowe lampy nie zaświecą nad śląską ekspresówką. Powód jest prozaiczny, wszystkie oferty, jakie wpłynęły do przetargu znacznie przekraczają budżet przeznaczany na tę inwestycję. GDDKiA dysponowała 2,8 mln zł, a najtańsza z ofert to nieco ponad 3,1 mln zł.Przetarg unieważniono. To jednak nie znaczy, że inwestycja się nie odbędzie.

GDDKiA zastanawia się nad "optymalizacją" zamówienia

- Zastanawiamy się obecnie nad rozwiązaniem tego problemu. Możliwe, że dokonamy optymalizacji tego zamówienia – powiedział nam Marek Prusak.

Co to znaczy? GDDKiA może nieco ograniczyć zakres zamówienia, lub podzielić je na części i realizować w mniejszym zakresie. Na razie jednak przetarg unieważniono.

Dodajmy jeszcze, że S86 między Katowicami i Sosnowcem, przed kilkoma miesiącami przeszła gruntowny remont nawierzchni. Remont generował na tej bardzo ruchliwej trasie spore utrudnienia. Remont kosztował 24,8 mln złotych.

Sami zobaczcie. Firma PORR S.A. buduje "na wodzie"...Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa drogi ekspresowej S1 Oświęcim Dankowice: Podpory wiad...

To najkrótsza ekspresówka w Polsce, ale ruch tu jest ogromny

Droga ekspresowa S86 – choć jest najkrótszą ekspresówką w Polsce, bo liczy niecałe siedem kilometrów, to ma dla regionu strategiczne znaczenie. S86 jest częścią ponad 40-kilometrowej drogi DK 86, a w miejscu gdzie trasa przekształca się w drogę ekspresową, łączy się w Sosnowcu m.in. z DK 94 a w Katowicach m.in. z DK 79.

To też jedna z najbardziej obciążonych ruchem tras w Polsce. Podczas ostatniego pomiaru ruchu (GPW 2020/2021) policzono, że dziennie przejeżdża tedy około 113 tysięcy pojazdów. Nic więc dziwnego, że informacja o planowanym kapitalnym remoncie i zwężeniu trzech pasów do dwóch rozpala wyobraźnię kierowców już dziś.

Nie przeocz

Zobacz także

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera