Gigantyczny korek na DK86 w Katowicach przez przebudowę węzła Giszowiec. Zmieniła się organizacja ruchu. Tak źle jeszcze nie było

lota

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
Przebudowa węzła Giszowiec na DK86 w Katowicach weszła w nowy etap. Od poniedziałku, 24 lutego w rejonie węzła obowiązuje nowa organizacja ruchu. Tego dnia zamknięta dla ruchu zostanie ulica Kolista pod wiaduktem DK86, to oznacza, że aby dojechać do Giszowca, ale też nawrócić na DK86, trzeba będzie korzystać z objazdu. Ten dla kierowców samochodów osobowych zostanie wyznaczony na ulicy Górniczego Stanu, ten dla ciężarówek dopiero w Murckach. To będą największe utrudnienia od czasu rozpoczęcia przebudowy węzła ulic Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty

Przebudowa węzła Giszowiec na DK86 wkracza w kolejną fazę

24 lutego po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu na przebudowywanym węźle Giszowiec w Katowicach. Tego dnia zamknięta dla ruchu zostanie ulica Kolista pod wiaduktem DK86. Zmiany będą obowiązywały do 1 marca. W tym czasie wykonawca przebudowy będzie układał belki nośne wiaduktu nad ul. Kolistą.

Gigantyczny korek na DK86 w Katowicach przez przebudowę węzł...

Zamknięcie Kolistej oznacza ogromne utrudnienia w ruchu na DK86: aby dojechać i wyjechać z Giszowca, ale też by nawrócić na DK86, trzeba będzie korzystać z objazdu (dla samochodów ciężarowych kilkukilometrowego). Niestety właśnie przez objazdy, które można poprowadzić tylko wzdłuż DK86, spiętrzy się ruch na Pszczyńskiej, dlatego też wyznaczono kolejne... objazdy dla kierowców dojeżdżających do Ligoty oraz Ochojca.

Jak przyznają przedstawiciele katowickiego magistratu zamknięcie odcinka ul. Kolistej jest kumulacją największych utrudnień w trakcie wartej 247,5 mln zł przebudowy węzła Giszowiec.

Nie przegap

Objazdy na węźle Giszowiec w dniach od 24 lutego do 1 marca:

  • Dojazd do Giszowca dla samochodów osobowych – jadąc ul. Pszczyńską od centrum Katowic będziemy kierowani do skrzyżowania z ul. Górniczego Stanu, którą będziemy mogli dojechać do Giszowca lub na skrzyżowaniu dopuszczone będzie zawracanie (tylko dla samochodów osobowych!), by móc wjechać do dzielnicy od strony ul. Kolistej.
  • Wyjazd z Giszowca w kierunku Ochojca/Ligoty – poprowadzony będzie ul. Kolistą na ul. Pszczyńską, a następnie autostradę A4 lub ulicami: Szopienicką, Górniczego Dorobku, Gospodarczą, Murckowską, na ul. Pszczyńską, z której możliwy jest zjazd na ul. 73 Pułku Piechoty i ul. Karolinki.
  • Dojazd do Giszowca dla samochodów ciężarowych – jadąc ul. Pszczyńską od centrum Katowic będziemy kierowani w stronę Murcek, gdzie nawracanie będzie możliwe będzie na węźle drogowym z ul. Kołodzieja, by wrócić ul. Pszczyńską zjazdu na ul. Kolistą

To jednak nie koniec:

  • Dojazd do Ochojca i Ligoty - by odciążyć DK86 na wysokości Giszowca - będzie kierowany z ul. Bielskiej już w Murckach ulicami: Kołodzieja, Szarych Szeregów i Armii Krajowej.
  • W celu ograniczenia ruchu na ul. 73 Pułku Piechoty wprowadzone zostaną objazdy dla tranzytu z ulic Kościuszki i Kolejowej. Ruch ten kierowany będzie w stroną autostrady A4 ulicami Brynowską i Mikołowską.
  • Ponadto ruch z dzielnic Ochojec i Brynów, tj. od ulic Jankego, jak również Rzepakowej i Kłodnickiej w kierunku autostrady A4 także będzie kierowany ulicami Brynowską i Mikołowską.

Co ważne, zmiany w ruchu obejmą też komunikację publiczną: zmienią się rozkłady jazdy i trasy linii autobusowych nr: 30, 72, 223, 292, 672N, 689, 695, 920.

Na DK86 powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie za 247,5 mln zł

Dodajmy, że przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81) w Katowicach rozpoczęła się wiosną 2019 roku. Od tego momentu skutecznie paraliżuje ruch na trasie Sosnowiec - Katowice - Tychy. Każdego dnia na DK86 w rejonie węzła tworzą się ogromne korki, które w godzinach szczytu mają nawet po kilka kilometrów. Skala utrudnień jest zrozumiała, jeśli weźmiemy pod uwagę, że przebudowa węzła to największa drogowa inwestycja w stolicy aglomeracji śląskiej od czasu budowy tunelu pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka.

Przebudowa węzła Giszowiec na DK86 w Katowicach kosztuje 247,5 mln zł i ma się zakończyć dopiero w połowie 2021 roku.

W efekcie inwestycji skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Dodatkowo rozbudowane zostaną ulica Pszczyńska (DK86) na odcinku od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu, a także 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolista.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Materiał oryginalny:

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

D
Damian

Dobrze, że przynajmniej pracują na trzy zmiany, 6 dni w tygodniu.

A
Assl

Kilka prefabrykowanych belek będą układać tydzień. Drogowcy mają w... kierowców.

A
Assl
25 lutego, 6:23, Gość:

Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie mnóstwo kolizji drogowych w miejscu gdzie łączą się strumienie pojazdów z autostrady i DK86. Kierowcy z DK będą chcieli skręcać w prawo w stronę Wisły a kierowcy z autostrady w lewo w stronę Tychów. Należy wybudować mini estakadę przed skrzyżowaniem tych strumieni aby kierowcy jadący na DK w stronę Wisly, mogli pojechać bezkolizyjnie góra i włączyć się nieco dalej do ruchu.

Spokojnie. Praktycznie wszystkie węzły drogowe w Katowicach tak wyglądają. Wypadków dużo nie ma, za to są wielkie korki.

G
Gość

Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie mnóstwo kolizji drogowych w miejscu gdzie łączą się strumienie pojazdów z autostrady i DK86. Kierowcy z DK będą chcieli skręcać w prawo w stronę Wisły a kierowcy z autostrady w lewo w stronę Tychów. Należy wybudować mini estakadę przed skrzyżowaniem tych strumieni aby kierowcy jadący na DK w stronę Wisly, mogli pojechać bezkolizyjnie góra i włączyć się nieco dalej do ruchu.

t
tomek_pb2
24 lutego, 8:59, Gość:

Dlatego dojeżdżam pociągiem z Tychów,taniej szybciej i wygodniej

24 lutego, 14:44, tranzyt:

Pewnie ci tego nikt nie mówił w szkole, ale ta trasa jest drogą tranzytową na południe Polski . I nie tylko

https://www.google.pl/maps/dir/50.3704835,19.142347/Murckowska, 40-266 Katowice/50.070288,18.9866344/@50.1870105,18.6672374,9.75z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x4716cfb84c226721:0x6bf109e99ff1540b!2m2!1d19.048709!2d50.2513337!1m0!3e0

To wszyscy wiedzą. Ale mało kto zna powód, dla którego Katowice, są jedynym w Europie miastem tak zdewastowanym właśnie drogami tranzytowymi i ich "bezkolizyjnymi" węzłami, usytuowanymi w pobliżu najgęściej zamieszkanych rejonów. Na autostradach i DSR biegnących przez samo centrum miasta są już gigantyczne węzły drogowe jak "Bogucicki" , "Murckowska" , "Mikołowska" i trochę mniejsze (np, Bracka i in.) oraz ten realizowany "Kolista" i planowane np ( Bagienna i Wilhelmina). Na tych bezkolizyjnych drogach i węzłach 95% aut ma rejestracje spoza Katowic, a ogromna większość ich kierowców nawet nie ma powodu stawać w K-cach, tylko zostawia smród tranzytu pod oknami 200 tys mieszkańców miasta. Te drogi i węzły są już zmorą dla całego centrum i dla takich wielkich osiedli jak Giszowiec, 1000-lecie, Paderewa, Gwiazdy, Kukuczki i mnóstwo innych najgęściej zaludnionych a ciągle dogęszczanych mieszkaniówką i biurowcami. Co zbudują jakiś gigantyczny węzeł to zaraz ściąga on kolejny tranzyt i okazuje się , że trzeba budować następny węzeł jakieś kretyńskie centra przesiadkowe itp. Wiecznie coś budują, a nic nie jest porządnie zbudowane. A zwłaszcza nie zapewnia zdrowych i stabilnych warunków zamieszkania. Efekty:- Spadek liczby mieszkańców Katowic z 369tys do ok 280tys ( procentowy rekord Polski, pomimo znacznego napływu różnych meneli, Cyganów i in emigrantów do centrum i do najgorszych pn i wsch dzielnic); mnóstwo pustostanów. Najniższa w Polsce (wgGUS) średnia długość życia mieszkańców (ok 3do 4 lat krótsza niż w Krakowie); Całkowita dezintegracja urbanistyczna i społeczna miasta; Największe w Europie różnice gęstości zaludnienia i warunków ekologicznych zamieszkania pomiędzy różnymi dzielnicami miasta itd i itp. Np ten nowy węzeł drogowy w Giszowcu, jest troszkę na wsch od środka pow. Katowic. Miasto ładuje w niego ok pół miliarda zł !! Z takiego zlecenia będą na pewno wielomilionowe łapówy do podziału dla różnych bonzów z Kostuchny i Zarzecza, którzy od 30 lat rządzą Katowicami. Ale sobie pod nosem nigdy nie zafundują autostrady, ani węzła drogowego, ani elektrociepłowni czy wysypiska śmieci, ani nawet biurowca. Za to mieszkańcy blokowiska przy ul Kolistej w Giszowcu będą mieli śmierdzący i hałaśliwy tranzyt pod samym nosem, podobnie jak 80% mieszkańców Katowic. Gdyby Katowice były normalnym , zintegrowanym miastem, szanującym swoich mieszkańców (jak W-wa, Kraków, Wrocław, Rzeszów, Bielsko , Pszczyna czy Gliwice), to by zbudowano w tym miejscu normalne skrzyżowanie ze światłami pomiędzy ul 73 Pułku a ul Pszczyńską ( DK86). I całą tą DK86 i A4 zablokowano by podobnymi skrzyżowaniami z ulicami takimi jak Górniczego Dorobku, Plebiscytowa, Żeliwna i innymi, które kiedyś zaślepiono, żeby Katowice pochlastać autostradami. To jedyny sposób, aby Katowice dostały wreszcie od GDDKiA tranzytowe obwodnice poza granicami miasta, co jest europejskim standardem już od dziesięcioleci.

W
Waldi z Tico

Może obok " kultury" i ścieżek rowerowych władze Katowic zastanowiłyby się nad mozliwością wybudowania jakiejkolwiek nowej drogi północ południe i przy okazji alternatywy wsch-zach dla DTŚ i A4 ? Byle wypadek , czy remont blokuje miasto . Ile mozna jeszcze zwlekać ?

B
Bsm
24 lutego, 10:42, Gość:

95% samochodów na drogach jest zupełnie zbyteczne. Lenistwo powoduje frustrację. I tak trzymać.., hahaha. A ja sobie na rowerku do pracy i śmieję się z baranuf ..,hahaha

24 lutego, 14:34, tfuuu ale wali:

Tacy kretyni mieszkają jedynie w "stolycach" prowincji, zwłaszcza imigranci z Polski "C".

Dokładnie. Auslandery z Polski. Bes goroli, ino wszysko drogie w ciul, od mieszkań po grunty.

t
tranzyt
24 lutego, 8:59, Gość:

Dlatego dojeżdżam pociągiem z Tychów,taniej szybciej i wygodniej

Pewnie ci tego nikt nie mówił w szkole, ale ta trasa jest drogą tranzytową na południe Polski . I nie tylko

https://www.google.pl/maps/dir/50.3704835,19.142347/Murckowska, 40-266 Katowice/50.070288,18.9866344/@50.1870105,18.6672374,9.75z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x4716cfb84c226721:0x6bf109e99ff1540b!2m2!1d19.048709!2d50.2513337!1m0!3e0

G
Gość
24 lutego, 9:27, Gość:

Mnie to by szlag trafił jakbym miał tak codziennie stać w korku jeżdżąc z Tych do Katowic do pracy. A ilekroć auta stoją na rejestracji ST, SPS, SBI. Ja rozumiem jakby pociągów nie było, Ale pocoagi kupują i mają się dobrze, a tłusty Janusz nie pojedzie Ci pociągiem bo w swym passerati ma ogrzewanie tyłka

geniuszu, tylko te pociągi to tylko do centrum dojezdają. Wiesz, że są firmy tez w inny dzielnicach Katowic? np. też na giszowcu, na którym pracuję i albo stoję godiznę w busie w korku albo w tym samym autem, tylko 30 min?

s
sprostowanie
24 lutego, 9:44, Bob Budowniczy:

Warto przypominać: prezydent Katowic Marcin KRUPA - doktor Wydziału Komunikacji Politechniki Śląskiej w Gliwicach!

Wiadomo, że utrudnienia przy budowach / przebudowach mogą się pojawić ale totalny paraliż to zasługa nieudolności i niekompetencji.

W Gliwicach to jest rektorat. Wydział Transportu był w Katowicach od chwili jego utworzenia. w 1969 roku.

t
tfuuu ale wali
24 lutego, 10:42, Gość:

95% samochodów na drogach jest zupełnie zbyteczne. Lenistwo powoduje frustrację. I tak trzymać.., hahaha. A ja sobie na rowerku do pracy i śmieję się z baranuf ..,hahaha

Tacy kretyni mieszkają jedynie w "stolycach" prowincji, zwłaszcza imigranci z Polski "C".

b
bravooooo

Szambo stworzone przez dwór sołtysa rządzącego od blisko 30 lat . Motłoch go uwielbia bo był kopidołem i należał do styropianu.

G
Gość

95% samochodów na drogach jest zupełnie zbyteczne. Lenistwo powoduje frustrację. I tak trzymać.., hahaha. A ja sobie na rowerku do pracy i śmieję się z baranuf ..,hahaha

B
Bob Budowniczy

Warto przypominać: prezydent Katowic Marcin KRUPA - doktor Wydziału Komunikacji Politechniki Śląskiej w Gliwicach!

Wiadomo, że utrudnienia przy budowach / przebudowach mogą się pojawić ale totalny paraliż to zasługa nieudolności i niekompetencji.

G
Gość

Mnie to by szlag trafił jakbym miał tak codziennie stać w korku jeżdżąc z Tych do Katowic do pracy. A ilekroć auta stoją na rejestracji ST, SPS, SBI. Ja rozumiem jakby pociągów nie było, Ale pocoagi kupują i mają się dobrze, a tłusty Janusz nie pojedzie Ci pociągiem bo w swym passerati ma ogrzewanie tyłka

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3