Leszczyny, Knurów: Pociągi wracają na tory

    Leszczyny, Knurów: Pociągi wracają na tory

    Barbara Kubica

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    PKP PLK wyremontuje tory na odcinku pomiędzy Leszczynami a Knurowem. Póki co przywrócony zostanie tam jednak tylko ruch towarowy.

    ©Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

    Pociągi z węglem, jadące z kopalni Knurów-Szczygłowice do rybnickiej elektrowni, nie będą już musiały kursować przez Gliwice, Kuźnię Raciborską i Rudziniec Gliwicki. Trasa ich przejazdu skróci się nawet o dwie godziny. Wszystko dlatego, że tory pomiędzy stacjami kolejowymi w Leszczynach i Knurowie w końcu zostaną wyremontowane. W pierwszej kolejności sprawi to, że na 6-kilometrowy odcinek pomiędzy miastami wróci transport towarowy, choć wielu mieszkańcom regionu marzyłoby się także przywrócenie transportu pasażerskiego.

    - Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych będzie przywrócenie ruchu między Knurowem a Leszczynami. Linia ta ma bardzo ważne znaczenie w transporcie towarowym. Stanowi podstawową trasę przewozu węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego. Usprawni to także połączenie Śląska z portami w Świnoujściu, Szczecinie i Gdyni - mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Na inwestycję kolejowa spółka wyda 25 milionów złotych.

    - Rewitalizacja nieczynnego od 2008 roku odcinka obejmuje wymianę toru, 4 rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz remont 4 przepustów i wiaduktu. Dzięki rewitalizacji pociągi będą mogły jechać krótszą o 50 km trasą, zamiast dotychczasowej - mówi Karniewski.

    Po przeprowadzonym remoncie na wspomnianej trasie pociągi będą mogły kursować z prędkością 70 km na godzinę. Prace rozpoczną się w maju i potrwają do końca roku.

    Przed laty pociągi kursujące pomiędzy Rybnikiem, przez Leszczyny, do Knurowa i dalej do Zabrza-Makoszowy, była popularna wśród mieszkańców regionu. Pociągami do pracy dojeżdżali przede wszystkim pracownicy kopalń. Czy przywrócenie pociągów pasażerskich na tej trasie jest możliwe?

    - Koleje Śląskie rozważały zasadność wprowadzenia nowej relacji Rybnik-Gliwice, jednak - przynajmniej na razie - nie zdecydowaliśmy się na taki krok. Faktem jest, że linia przebiega z dala od większości osiedli, nawet w przypadku zbudowania dodatkowych przystanków. Oznacza to, że dla osób np. z Knurowa i Szczygłowic oferta transportu kolejowego nie byłaby tak atrakcyjna jak inne środki lokomocji - mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich.


    *Wojna kiboli z policją w Knurowie po śmierci 27-latka WIDEO + ZDJĘCIA
    *Gdzie jest burza? Gwałtowny deszcz i grad [MAPA BURZOWA POLSKI ONLINE, RADAR BURZOWY]
    *Matura 2015 bez tajemnic: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
    *NA ŻYWO Akcja ratunkowa w KWK Wujek Śląsk trwa. Szukają 2 górników
    *Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
    *Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    knurów

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Można wybudować nowe perony w Knurowie przy Kopalni. Jest blisko centrum. I wtedy ruch pasażerski miałby sens tym bardziej, że Knurów nie ma ciekawego połączenia z Rybnikiem


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O tuż to!

    Moje miasto (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Dla mnie KŚ łączące Knurów z Gliwicami i Rybnikiem były by wybawieniem!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo