Linia kolejowa Żywiec - Sucha Beskidzka. Co dalej? [ROZMOWA]

JM
Kamil Lawędowski
Z udziałem przedstawicieli Stowarzyszenia Kolej Beskidzka, żywieckiego i suskiego starostwa, burmistrzów, wójtów i przedstawicieli rad gmin, przez które przebiega linia Żywiec-Sucha Beskidzka w Starostwie Powiatowym w Żywcu odbyło się spotkanie dotyczące przyszłości linii.

Jaka była główna idea tego spotkania?

Hubert Maślanka ze Stowarzyszenia Kolej Beskidzka: Główną ideą była chęć poznania stanowiska samorządowców co do przyszłości linii, jej znaczenia w systemie transportowym regionu. Dodatkowym celem spotkania była potrzeba skoordynowania dalszych działań.

Jakie są główne wnioski po tym spotkaniu?
To co jest najważniejsze, to pełna zgoda samorządów co do konieczności intensyfikacji działań mających na celu remont linii ze środków unijnych oraz jej ujęcia w opracowywanych obecnie planach transportowych, czyli dokumentach, które będą wyznaczały po roku 2017 ramy funkcjonowania transportu pasażerskiego w regionie. Padły pewne konkretne deklaracje. Ponadto z ust dyrektora oddziału Przewozów Regionalnych w Krakowie mogliśmy się dowiedzieć, że przewoźnik rozważa uruchomienie od grudnia tym razem już bezpośrednich połączeń weekendowych z Żywca do Krakowa, co jeszcze wymaga pewnych ustaleń z samorządami wojewódzkimi.

Co dalej? To znaczy jakie są najważniejsze priorytety na najbliższą przyszłość dotyczące linii Żywiec – Sucha Beskidzka?
W chwili obecnej przygotowujemy się do promocji wakacyjnych połączeń, jakie będą kursowały po naszej linii, bowiem w weekendy przez Żywiec będą kursowały pociągi z Wrocławia i Częstochowy do Zakopanego. Nie ustajemy także w działaniach na rzecz pozyskania finansowania remontu linii. Podczas niedawnego spotkania z zarządem PKP PLK S.A. nasze stowarzyszenie zobowiązało się do koordynowania pewnych działań pomiędzy samorządami różnych szczebli, których efektem będzie opracowanie przez PKP niezbędnej dokumentacji dla remontu linii. Deklaracja lokalnych samorządów co do wsparcia finansowego opracowania dokumentacji w znaczny sposób zwiększa szanse na sukces tego przedsięwzięcia. Koordynacja tego zajmuje wiele czasu, a proszę pamiętać, że nasi członkowie te działania wykonują w wolnym czasie, bowiem na co dzień pracujemy w różnych zawodach, często nie związanych z sektorem kolejowym.


*Tragedia na drodze. Kierowca busa wjechał w rowerzystów. Matka i córka nie żyją
*Tak wygląda certyfikowany dom pasywny w Bielsku-Białej. Ogrzewanie to tylko 400 zł rocznie
*Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
*Ostatnia tona węgla w Sosnowcu. Górnicy żegnają kopalnię Kazimierz-Juliusz ZDJĘCIA + WIDEO
*Śląsk Plus. Górny Śląsk jest piękny ZDJĘCIA INTERAKTYWNE

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Linia kolejowa Żywiec - Sucha Beskidzka. Co dalej? [ROZMOWA] - Dziennik Zachodni

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
turysta
Do niedawna wpadałem do Żywca własnym samochodem tak na perę godzinek zwiedzić zamek ,park rynek .Polubiłem to miasto i chcę się osiedlić w okolicy,Jedna z rzeczy która mnie przeraża to rosnący ruch samochodowy ,zwłaszcza w dni świąteczne i wolne soboty,Wjechanie do Żywca od strony Węgierskiej Górki jest bardzo trudne a znalezienie parkingu prawie niemożliwe.Kolej może diametralnie zmienić tą sytuacje we wszystkich miastach podbeskidzia pod warunkiem że będzie kursowała często, punktualnie i niedrogo. Ostatnio namówiłem zmotoryzowanych kolegów na przejazd pociągiem .Byli zaskoczeni zmianami gdyż dawno nie używali tego środka lokomocji
a
antonio
Spotkali się pogadali sobie i po co to było ,marszałek odmówił finansowania naprawy, zresztą. Po co reanimować trupa,skoro nieopodal przebiega znana na cały świat linia 117 przez Wadowice i to właśnie ją. trzba naprawić, bo całe katolickie społeczeństwo tego oczkuje.
G
Gość
Od lat słyszę i czytam :spotkanie z udziałem...,poznanie stanowiska, skoordynowanie działań...,
konkretne deklaracje...,wymóg ustaleń...,priorytety zobowiązania...itd. czyli ćmoje,boje...
Pociągu jak nie ma tak nie nie ma . Autobusów też prawie nie ma. Miasto na krańcu Polski umiera.
Z Krakowa do Katowic autobusy co 15 min. Do Bielska Białej co 30 min. ( teraz jedyny dobry , choć dłuższy dojazd do Żywca). Panowie liczy się efekt konkretny nie "bicie piany". Czyli za rok znów spotkanie i rozmowy, uzgodnienia...itd. ble,ble,ble
W
Węgierska Górka
I bardzo dobrze, że się coś dzieje z linią, ale chciałem w ogóle zauważyć, że z tymi funduszami dla Żywca z unii - to słabo jakoś. Dlaczego nie buduje się obejścia Węgierskiej Górki?
W
Węgierska Górka
I bardzo dobrze, że się coś dzieje z linią, ale chciałem w ogóle zauważyć, że z tymi funduszami dla Żywca z unii - to słabo jakoś. Dlaczego nie buduje się obejścia Węgierskiej Górki?
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie