Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka gminy Dębowiec straciła prawie 100 tys. zł! Wciąż działa oszustwo metodą „na pracownika banku”

Kamil Lorańczyk
Kamil Lorańczyk
Pokrzywdzona sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać.
Pokrzywdzona sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać. Pixabay
Blisko 100 tys. złotych straciła 40-letnia mieszkanka gminy Dębowiec (pow. cieszyński), która za namową fałszywego pracownika banku przelała pieniądze na „konto techniczne”.

Ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku” padła 40-letnia mieszkanka gminy Dębowiec

Jak poinformował st. asp. Krzysztof Pawlik, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie, kilka dni temu, do 40-latki zadzwonił mężczyzna i podał się za pracownika banku, w którym kobieta posiada konto. Na telefonie wyświetlił się numer rozmówcy, dlatego połączenie nie wzbudziło jej podejrzeń.

Rzekomy pracownik banku oświadczył, że dzwoni w sprawie weryfikacji danych związanych z kredytem, o który ona ma się starać. Kobieta oświadczyła, że nie złożyła żadnego wniosku o pożyczkę. W tym momencie fałszywy „pracownik banku” poinformował ją, że w takim razie zrobiła to osoba trzecia w jej imieniu, dlatego też natychmiast zawiadamia dział bezpieczeństwa i będzie się z nią kontaktował specjalista tego działu.

Chwilę później, w celu „zabezpieczenia” środków pieniężnych i konta, z 40-latką kontakt nawiązał wspomniany „specjalista działu bezpieczeństwa”. Zgodnie z podaną procedurą, żeby „uniknąć” włamania i kradzieży zaoszczędzonych środków, oszuści namówili ją do zainstalowania aplikacji TeamViewer, za pomocą którego mieli zdalny dostęp do komputera.

- Pokrzywdzona straciła wszystkie swoje oszczędności, które zostały przetransferowane na podane przez oszusta konto. 40-latka, w ten sam dzień zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Całą sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać - dodał st. asp. Krzysztof Pawlik.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
  • wykonując JAKIEKOLWIEK operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera