Modernizacja liniii kolejowej Częstochowa-Zawiercie. Budowa przejścia pod torami w Mrzygłodzie

Janusz Strzelczyk
Janusz Strzelczyk
Budowa przejścia pod torami w Myszkowie-Mrzygłodzie.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa przejścia pod torami w Myszkowie-Mrzygłodzie.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE janusz strzelczyk
Modernizacja linii kolejowej Częstochowa-Zawiercie zbliża się do końca.

Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku. Zakończenie prac planowane jest pod koniec 2020 roku.

Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie będzie m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększa się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skróci się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwolą zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewni też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.

W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie budowane są przejścia pod torami. W Częstochowie - Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku będą windy.

Nie przeocz

Pociągi kursują już po dwóch nowych torach na odcinku Częstochowa - Poraj oraz z Myszkowa do Zawiercia. Jest nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania na 70 km torów. W ramach projektu wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, a zamontowane tam nowoczesne urządzenia, zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na odcinku Myszków – Poraj zakończono prace na jednym z dwóch torów. Roboty przenoszą się na drugi tor. Do już przebudowanych peronów dołączą też nowe, sąsiednie perony w Myszkowie Nowej Wsi, Żarkach Letnisko i Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj.

Od Częstochowy do Zawiercia wymienionych zostanie 88 km torów i sieci trakcyjnej.

Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

iPolitycznie - Dominik Tarczyński - skrót 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie