Trasą S86 przejeżdża prawie 113 tysięcy aut dziennie
Tego remontu kierowcy obawiali się najbardziej. Trasa S86 między Sosnowcem i Katowicami to jedna z najruchliwszych dróg w Polsce. Średnio, w czasie doby, przejeżdża nią prawie 113 tysięcy pojazdów. Ruch jest tu ogromny. Żeby powstał korek, wystarczy niewielka kolizja, czy zepsuty samochód na skrajnym pasie.
INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE
- Beskidzka ekspresówka nabiera kształtów. Powstają estakady i tunele. Sami zobaczcie
- Pierwszy odcinek S1 między Mysłowicami i Bielskiem-Białą ma pozwolenie na budowę
- Zakończyło się betonowanie ostatniego odcinka autostrady A1. Kiedy nim pojedziemy?
- Śląskie. Za trzy lata gierkówka ma być jak nowa. Szykuje się przetarg za przetargiem
- Wyboje na A1 znikną, ale w 2025 roku. Wcześniej zlikwidują garb na A1 pod Częstochową
- Płatne autostrady i ekspresówki od 2023 roku? Ministerstwo odpowiada
Z czterech pasów ruchu na S86 zostaną dwa
Od poniedziałku, 26 września możemy się spodziewać takich właśnie sytuacji, bo z miejscami nawet czterech pasów ruchu – kierowcy będą mogli korzystać tylko z dwóch.
- Robimy wszystko, by ten remont był jak najmniej uciążliwy dla kierowców - mówi Marek Prusak, rzecznik generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.
Jak twierdzą drogowcy, nie da się jednak wykonać remontu bez częściowego zamknięcia drogi. Tak będzie i tym razem.
Frezowanie nawierzchni zacznie się w poniedziałek rano na wysokości dawnego szpitala górniczego Sosnowcu. Potem maszyny stopniowo będą się przesuwały w kierunku Katowic. Aż do okolic katowickiej IKEI.
Drogowcy będą pracowali w dzień i nocą
By frezowanie odbyło się jak najszybciej i było jak najmniej uciążliwe – drogowcy zapowiadają prace także w nocy.
Na dwóch czynnych pasach ruchu będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 kilometrów na godzinę.
- Remont rozpoczniemy od zawężenia dwóch pasów ruchu (lewego i środkowego) na obu jezdniach przy pozostawieniu dwóch pasów w każdym z kierunków. Szerokość lewego pasa ruchu będzie wynosić 2,75 m a prawego 3 m. Włączenie do drogi ekspresowej drogami dochodzącymi i łącznicami będą odbywać się z wykorzystaniem linii zatrzymania oraz znaku STOP. W czasie remontu wprowadzony zostanie limit prędkości do 60 km/h oraz zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe, oraz autobusy – informuje rzecznik GDDKiA.
Potem frezowanie rozpocznie się na przeciwnym kierunku, czyli od IKEI w kierunku Sosnowca.
Po ułożeniu nawierzchni remont przeniesie się na pozostałe pasy ruchu, a auta będą jeździły po nowej nawierzchni. Rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego.
Koniec remontu w połowie listopada
Jak zapewnia GDDKiA, wtedy również użytkownicy drogi będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m a środkowego 3,25 m.
Remont tego odcinka S86 powinien się zakończyć do 15 listopada 2022 r. Wtedy wszystko wróci do normy.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?