Remont linii kolejowej od posterunku Bronów do Wisły Głębiec wraz z odnogą z Goleszowa do Cieszyna to jedna z najbardziej oczekiwanych kolejowych inwestycji w woj. śląskim. Pociągi z Katowic do Wisły w weekendy pękają w szwach, mimo iż gdzieniegdzie zwalniają nawet do 20 kilometrów na godzinę. Połączenie to funkcjonować będzie tylko do 14 marca. Wtedy zaczną się tam prace remontowe.
Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia
Najpierw obejmą odcinek od Chybia do Skoczowa (pierwsze prace już toczą się na odcinku między Goleszowem a Cieszynem, formalnie nieczynnym od 2009 roku). Od 15 marca, kiedy w życie wejdzie korekta rozkładu jazdy, do Ustronia i Wisły zamiast pociągów docierać będzie zastępcza komunikacja autobusowa z Chybia bądź Bielska-Białej.
Koszt wszystkich robót wyniesie 460 milionów złotych, z czego 85 proc. to dotacja ze środków unijnych. Wymienione łącznie zostaną 52 km torów, a dodatkowo modernizację przejdą perony na tej trasie. Będą też nowe przystanki Skoczów Bajerki, Ustroń Poni-wiec i Wisła Jawornik. Ten ostatni zastąpić ma Wisłę Obłaziec.
- Z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy w ok. 1h 40 min, o ponad pół godziny szybciej niż obecnie. Na zmodernizowanych odcinkach będzie więcej pociągów. Składy pasażerskie przyspieszą miejscami z 20 lub 30 km/h do 80 - 120 km/h. Zwiększy się atrakcyjność turystyczna regionu - wylicza Katarzyna Głowacka z PKP PLK.
Kiedy? Prace zakończą się w grudniu 2021 roku.
Nie przegap
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?