Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza kolejny etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 925. Nie przejdziemy drogą od Stanowic do Kamienia.

Robert Lewandowski
Robert Lewandowski
Kierowcy poruszający się trasą Rybnik - Stanowice - autostrada A1 muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Od czwartku 14 grudnia, zamknięty zostanie bowiem odcinek drogi od ronda w Stanowicach, aż do skrzyżowania z ulicą Robotniczą w Rybniku-Kamieniu.

Zamkną drogę od Stanowic aż do Kamienia. Czeka nas paraliż komunikacyjny?

To nie jest dobra wiadomość dla kierowców poruszających się trasą Rybnik - Stanowice, do autostrady A1. Od 14 grudnia ma zostać zamknięty odcinek drogi wojewódzkiej nr 925 na odcinku od skrzyżowania z ulicą Robotniczą w Rybniku-Kamieniu, aż do ronda w Stanowicach. Już teraz na trasie prowadzone są prace budowlane, powodujące spore utrudnienia w ruchu. Teraz odcinek drogi ma zostać całkowicie zamknięty, z wyjątkiem przejazdu dla komunikacji miejskiej, dojazdu do posesji od DW 924 w Stanowicach do ulicy Robotniczej w Rybniku, służb miejskich oraz pojazdów budowy.

Objazd wyznaczono autostradą A1 do ronda w Żorach-Rowniu, a następnie przez Gotartowice. Już teraz, w godzinach szczytu zjazd z autostrady A1 w Rowniu jest mocno zakorkowany, zaś po zamknięciu fragmentu DW925, będzie to oznaczało jeszcze większe korki.

Oficjalna trasa objazdu: DW925 – A1 – Rondo Gliwickie – Rybnicka – Rondo Rowieńskie – Raciborska – Rondo Raciborskie – Lotniskowa – Rondo Rybnickie – Żorska – Rondo Gotartowickie – Rondo Sygnały – Rondo Ligockie – Rondo Boguszowickie – Prosta – Rondo Żorskie – Żorska – Rondo Powstańców Śląskich – Sybiraków.

Alternatywnie kierowcy mogą wybierać drogę od Stanowic przez Leszczyny i dalej w kierunku Kamienia.

Objazd wyznaczono autostradą A1 do ronda w Żorach-Rowniu, a następnie przez Gotartowice. Już teraz, w godzinach szczytu zjazd z autostrady A1 w Rowniu
Objazd wyznaczono autostradą A1 do ronda w Żorach-Rowniu, a następnie przez Gotartowice. Już teraz, w godzinach szczytu zjazd z autostrady A1 w Rowniu jest mocno zakorkowany, zaś po zamknięciu fragmentu DW925, będzie to oznaczało jeszcze większe korki arc, ZDW w Katowicach

Jak długo potrwają prace?

Nie wiadomo jednak, jak długo potrwają prace na tym odcinku. Jak poinformował nas Ryszard Pacer z ZDW w Katowicach, dokładna data nie jest określona, gdyż zależy od wielu czynników, w tym pogodowych. Prace mają jednak odbywać się w sezonie zimowym.

- Można w tym czasie wykonywać wycinkę zieleni i prace rozbiórkowe istniejącej konstrukcji drogi. Oczywiście, w przypadku wystąpienia ekstremalnie niskich temperatur, obfitych opadów śniegu, czy zawiei śnieżnych prace będą przerwane - przekazuje Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 925

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 925 dotyczy 24-kilometrowego odcinka, który przebiega przez kilka gmin. Odcinek drogi wojewódzkiej nr 925 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na granicy miasta na prawach powiatu Ruda Śląska (na granicy z Mikołowem), a kończy na granicy miasta na prawach powiatu Rybnik (na granicy z miejscowością Przegędza). Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gmin: Mikołów, Ornontowice, Orzesze oraz Czerwionka - Leszczyny w województwie śląskim. Droga przecina miejscowości Mikołów i Orzesze oraz wsie Ornontowice, Bełk i Przegędza.

Jak tuż po podpisaniu umowy na przebudowę drogi podkreślał Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, droga wojewódzka nr 925 posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie jest właściwie odseparowany.

- Wielkie inwestycje wymagają czasu, te terminy mogą wydawać się długie, ale to skomplikowany proces. W tej kadencji samorządu realizujemy wszystkie projekty, ten układ komunikacyjny się zmienia i dokonaliśmy wielkiego skoku w kwestii jakości dróg. To będzie trudna operacja na żywym organizmie ale wierzę, że uda nam się te utrudnienia zminimalizować” – przekonywał Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach.

Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.

Szacowana wartość robót budowlanych wynosi 321,2 mln zł i będzie pochodzić w całości z budżetu Województwa Śląskiego. Przewidywany termin zakończenia wszelkich robót budowlanych to wiosna 2026 roku.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera