Tramwaje Śląskie kupią 45 nowych tramwajów. Będą też remonty torowisk

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Wagon helmut, czyli model PTB, zmodernizowany przez Tramwaje Śląskie
Wagon helmut, czyli model PTB, zmodernizowany przez Tramwaje Śląskie Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie planują kolejną wielką modernizację taboru oraz remonty torowisk. Do 2020 roku w spółce pojawi się aż 45 nowych wagonów. Przetargi na dostawę tramwajów właśnie ogłoszono, podobnie jak postępowania na przebudowę torowisk.

Przetargi na zakup nowych tramwajów wpisują się w projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w aglomeracji śląsko – zagłębiowskiej, który Tramwaje Śląskie realizują z dofinansowania unijnego.

Postępowania są dwa. Jedno dotyczy dostawy dziesięciu nowych tramwajów jednoczłonowych, jedno i dwukierunkowych (osiem wagonów jednokierunkowych i dwa – dwukierunkowe), natomiast drugi przetarg jest na dostawę aż 35 nowych tramwajów przegubowych i niskopodłogowych, w tym 27 wagonów 25-metrowych, a ośmiu – 32-metrowych.

- Wszystkie nowe tramwaje mają być w całości klimatyzowane. W wagonach będą także gniazda usb, a prawdopodobnie również wifi, w części pasażerskiej – dodaje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Spółka wymianę taboru realizuje od kilku lat. Najpierw były zakupy wagonów używanych, równolegle prowadzono modernizacje wagonów będących na stanie TS, a w końcu także dostawy nowego taboru. W ramach realizowanego między 2012 a 2015 rokiem projektu unijnego Tramwaje Śląskie kupiły 30 nowych tramwajów niskopodłogowych i 12 dwukierunkowych, a zmodernizowały 75 wagonów typu 105N. Wartość tego projektu, w ramach którego zmodernizowano również ponad 60 km torowisk oraz przebudowano sieci trakcyjne, wyniosła ponad 651 mln zł, w tym ponad 488 mln zł to dofinansowanie unijne.

Kolejny projekt, który spółka tramwajowa chce realizować z dofinansowania unijnego do 2020 roku, również zakłada - poza zakupem nowego taboru - modernizację torowisk. W ubiegłym tygodniu ogłoszono przetargi na przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, od skrzyżowania z ul. Chorzowską do skrzyżowania z ul. Krasickiego, na przebudowę torowiska od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej w Bytomiu oraz na przebudowę obiektu mostowego nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu.

Tour de Pologne 2017 ETAPY, TRASA, GDZIE KIBICOWAĆ

Tajemnicze zamknięcia aptek. Dlaczego je likwidują?

Zawalił się dom w Dębieńsku

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie