Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu Drogi Krajowej nr 44. Połączy ona miasto z trasą ekspresową S1 na węźle Oświęcim - Bojszowy

Monika Jaracz-Świerczyńska
Monika Jaracz-Świerczyńska
Wideo
od 16 lat
Trwa budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu Drogi Krajowej nr 44. Obejmuje ona odcinek o długości ponad 9 kilometrów i połączy miasto z trasą ekspresową S1 na węźle Oświęcim Bojszowy. W Środę, 11 października w Bojszowach miała miejsce wizytacja z udziałem Beaty Szydło oraz ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, dotycząca przebiegu tej inwestycji.

Trasa będzie przebiegać na terenie województw śląskiego i małopolskiego

Od prawie roku trwa budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu Drogi Krajowej nr 44, rozpoczęta pod koniec października 2022 roku. Nowa trasa obejmuje odcinek o długości 9,4 kilometra i połączy miasto z drogą ekspresową S1 na węźle Oświęcim Bojszowy. Będzie zatem przebiegać na terenie województw śląskiego oraz małopolskiego, a konkretnie przez powiaty: bieruńsko-lędziński, oświęcimski, a także trzy gminy: Bojszowy, gminę wiejską Oświęcim i miasto Oświęcim. Koszt inwestycji oszacowano na około 468 milionów złotych, natomiast jej wykonawcą jest firma Budimex. Droga będzie składała się z dwóch jezdni, na których zostaną wyznaczone po dwa pasy ruchu.

– Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu (2×2). Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania i węzeł umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. Projektowana trasa drogi w całości biegnie po nowym śladzie głównie przez tereny o zróżnicowanej formie urbanistycznej – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W Środę, 11 października w Bojszowach miała miejsce wizytacja z udziałem Beaty Szydło oraz ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, dotycząca przebiegu tej inwestycji. W trakcie spotkania zapewniono, że fragment drogi od Bielska-Białej do węzła Oświęcim powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku, natomiast odcinek od Oświęcimia do Mysłowic rok później. Beata Szydło zaznaczyła, że budowa trasy S1 między Bielskiem-Białą a Mysłowicami, a także obwodnicy Oświęcimia to bardzo ważna inwestycja lokalna przede wszystkim dla mieszkańców tego terenu.

Nowa droga ma być ułatwieniem dla mieszkańców oraz inwestorów

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obwodnica Oświęcimia ułatwi dojazd z tego miasta do drogi ekspresowej S1, a także wpłynie na zmianę- funkcjonującego tam układu komunikacyjnego. Ma ona bowiem odciążyć centrum Oświęcimia od ruchu tranzytowego, co w efekcie przełoży się na poprawę warunków życia mieszkańców tego ośrodka oraz innych terenów zabudowanych, przez które biegną użytkowane z dużą częstotliwością trasy.

Wśród skutków zastosowania nowego rozwiązania Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymienia również lepszą efektywność transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału oraz usług, a także wzrost mobilności w ramach wymiany międzyregionalnej czy też wykraczającej poza granice państwa.

– Obwodnica odciąży centrum Oświęcimia od ruchu tranzytowego, prowadząc do poprawy warunków życia mieszkańców (zmniejszenie hałasu, natężenia ruchu, bezpieczeństwo). Realizacja inwestycji przyniesie korzyści dla użytkowników drogi takie jak: zwiększenie prędkości podróży, poprawa warunków ruchu, bezpieczeństwa i komfortu jazdy – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera