CZYTAJ KONIECZNIE:
Serwis historyczny Dziennika Zachodniego
Jako główny temat czołówkowy znalazł się tam materiał o projekcie i konieczności budowy... tunelu drogowego pod kanałem La Manche. Przeczytajcie Państwo sobie, jak śmiałe to były plany i projekty, jak pokazywano graficznie projekt. Aż trudno uwierzyć, że musiało minąć kolejnych prawie 50 lat, żeby inwestycja została oddana do użytku.
Dla porządku zatem kilka liczb i faktów: tunel, zbudowany już w epoce Unii Europejskiej, nosi nazwę Eurotunelu. Ma 50 kilometrów. Łączy miasta Calais we Francji i Folkestone w Wielkiej Brytanii. Poszczególne nitki tunelu przebiegają na głębokości od 45 do 70 metrów pod poziomem dna morza. Tunelem z prędkością do 160 km na godz. przejeżdżają wahadłowo pociągi, przewożące pasażerów oraz auta (na lawetach).
Czas przejazdu - 35 minut. Oprócz tego kursują tędy pociągi na trasach Paryż - Londyn i Bruksela - Londyn. Faktem jest również, że marzenia o połączeniu Wielkiej Brytanii i Europy kontynentalnej zaprzątały głowy inżynierów przez wiele lat. Pierwszy projekt tunelu, którym miały przejeżdżać jeszcze dorożki, powstał w roku 1802. Jak wyglądały inne plany i koncepcje, poczytajcie Państwo na naszym dzisiejszym przedruku "Dziennika Zachodniego" z roku 1947.
*Aquadrom w Rudzie Śląskiej - najpiękniejszy park wodny w Polsce ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*75. urodziny Stanisława Oślizło. Benefis legendy Górnika Zabrze ZDJĘCIA
*Morderstwo w Skrzyszowie - NIEZNANE FAKTY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?