Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Uożarty kierowca? Reaguj”. Kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po raz pierwszy po śląsku

OPRAC.:
Julia Muc
Julia Muc
Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka
Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka Danuta Pawelczyk
„Uożarty kierowca? Reaguj” – napisy o takiej treści pojawiły się na tramwajach w miastach Górnego Śląska i Zagłębia. To element kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”, którą wspólnie rozpoczęły: Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, Tramwaje Śląskie oraz firma Business Consulting.

Kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po raz pierwszy po śląsku

W sierpniu Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, Tramwaje Śląskie oraz firma Business Consulting rozpoczęły kolejną edycje społecznej kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”. Ma ona zachęcać do reagowania w sytuacji, gdy zauważymy kierującego pod wpływem alkoholu.

– Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać – nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – podkreśla ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości archidiecezji katowickiej, współzałożyciel Fundacji Trzeźwość, który od lat zaangażowany jest w walkę z problemem alkoholizmu i promocję zdrowego trybu życia.

Tym, co w tegorocznej edycji kampanii zdecydowanie musi zwracać uwagę to fakt, że wykorzystano w niej śląską godkę. Na tramwajach, które stały się nośnikiem jej haseł reklamowych można przeczytać „Pijany kierowca? Reaguj”, ale też „Uożarty kierowca? Reaguj”.

– Sami w spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy – to badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele pozytywnych efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Organizatorzy akcji podkreślają, że przesłania akcji skupiają się na zachęcaniu do aktywnego działania. Przykłady takich działań obejmują odbieranie kluczyków od osoby, która nie jest w stanie prowadzić z powodu nietrzeźwości, zgłaszanie tego faktu policji lub organizowanie alternatywnego środka transportu, jak na przykład taksówka. Tragiczne wypadki, które miały miejsce w okresie wakacyjnym, jednoznacznie dowodzą, że edukacja w zakresie trzeźwości kierowców pozostaje niezmiennie kluczowym aspektem i musi być prowadzona przez cały rok.

– Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji, społecznie odpowiedzialnych – dodaje Krzysztof Wilgus, prezes zarządu Business Consulting.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera